ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Рози 2016

\Индустрия на красотата

Розовото масло е в основата на най-елитните продукти на световните козметични и парфюмерийни компании.

Парфюмерийно-козметичната промишленост е традиционен подотрасъл, тъй като за нейното развитие има всички необходими предпоставки в България – суровини, производствен опит на населението и др. Основната суровина за подотрасъла е розовото масло добивано в с.Розино, Казанлък, Стрелча и Карлово.

………………….

 

Производителите на розово масло очакват около 20% ръст на цената

13.6.2016 Инвстор, Кампанията по прибиране на розовия цвят приключва

Очаква се произведеното тази година розово масло да бъде с около 20% по-скъпо в сравнение с миналата година, когато продуктът се е продавал на цени между 9000 и 9500 хил. евро/кг. Това заяви Юлияна Огнянова, зам.-председател на Асоциация „Етерични масла“, пред Bloomberg TV Bulgaria. 

Още по темата

Храни със защитено географско указание са с предимство в промоционалните програми

Очертава се слаба розова реколта с високи цени

Тя обясни това с повишената цена на розовия цвят, който се изкупува на 4,50 – 6 лв./кг и по-високото заплащане на берачите.

В момента кампанията по прибиране на розовия цвят приключва. Тазгодишният резултат е по-добър от миналата година въпреки дъждовното време, заяви Юлияна Огнянова. „Кампанията беше необичайна и трудна заради прекалено дъждовната пролет. По принцип розовите насаждения обичат леко дъждовно време, но тази година им дойде в повече, освен това в Казанлъшко и Старозагорско имаше наводнения и градушки“, отбеляза тя и припомни, че към 95% от розовото масло се изнася.

Основни конкуренти на България в този подотрасъл са турските розопроизводители.

Напоследък в Североизточна България има значителни насаждения на лавандула и се отчитат високи добиви. Качеството на маслото обаче се различава от това, на което е привикнал международният потребител, каза експертът.

..

Слаба реколта от рози, високи изкупни цени

Публикувана в Сряда, 25 Май 2016 в.Земя – Производителите притеснени, че козметичните фирми махат гюла от рецептурите си

Очаквахме много добра реколта на маслодайна роза, имаше много пъпки, но това време определено ги стресира – започнаха да се развиват и болести, цветовете не цъфтят. Има опасност от загниване на пъпките – изобщо да не цъфнат. Това ни притеснява, за поредна година, сериозно. Това каза за „Хоризонт“ Веселина Ралчева — член на УС на асоциация „Биопродукти“ и розопроизводител. Цената на розовия цвят е висока – около 4.40–4,50 лв., което е добре за производителите, но реколтата не е голяма. Такъв скъп продукт, който ще гони, отново, ценови равнища вероятно от 9–10 хиляди евро на килограм, ще накара вече хората и фирмите, които го влагат в съответните продукти, да търсят варианти да го изместят от рецептурите си. Все още имаме надежди да има обрат във времето, да се оправят нещата, да може, макар и по-дълъг времеви период, да приберем достатъчно количество розов цвят. Все още българското розово масло си е еталон за качество и марка, така че това е основното ни предимство.

Иначе цените в последните години, в общи линии, бяха съизмерими в България и в Турция, но като количество също продължаваме да сме или на лидерска позиция, или сме близко двете страни една до друга.

Начинът по който са разписани правилата за еднодневните трудови договори ги прави „практически неприложими“ за големите розови градини, сподели Ралчева. Те са ефикасни за производства с около 10-на работника, но писането на договора отнема поне 3–4 минути, а за някои градини е необходимо да бъдат наети 400–500 работника, обобщи тя. Промени в уредбата може и да има, но те ще засегнат едва следващата кампания, допълна Ралчева

……………..

Занесоха първите 50 кг рози за дестилация
27.4.2016 Новинар,  Първите рози от тазгодишната реколта отидоха за дестилация. Някои производители вече имат добиви от 20-50 килограма.  Това съобщи  изпълнителният директор на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика" Николина Узунова, цитирана от Новинар.     Тя обясни, че вероятно тази година кампанията ще започне по-рано и се очакват добри добиви.     „Все още не можем да коментираме каква ще бъде цената, но няма да бъде като миналогодишната. През 2015 г. достигна до рекордните над 5 лв. за килограм, което оскъпи много и маслото”, уточни Узунова. По думите й цената се формира от стойността година по-рано и от количеството.< Основният проблем за компанията ще бъде сключването на еднодневни договори с берачите. Друга спънка е неинформираността на берачите.

почти цялото количество лавандулово и розово масло, произведено у нас, отива за износ. Това прави сектора добре позициониран на международните пазари. България покрива 70% от световните нужди от розово масло. Използват го почти всички големи парфюмериини компании. Розовото ни масло се купува основно от Францияа, германия, САЩ, япония, китай, австралия и Нова Зеландия.

…………

20 % от розопроизводството в България е в сивия сектор, твърди един от крупните производители
                                        01.02.2016< Новинар, Миналата година беше абсолютен крах за розопроизводството – такава слаба реколта, с 60 на сто под обичайното, не беше имало от 30-40 години назад. Това казва в интервю Филип Лисичаров, производител и председател на бизнессдружението "Българско розово масло", пише БТА.   

    Борбата със сивия сектор и безхаберието на държавата са основния проблем и спънка пред развитието на бранша, смята той. Лисичаров твърди, че делът на сивата продукция в розопроизводството е 90 процента, а продуктите на българския пазар с марката на българската роза са 99 на сто чиста химия. В страната ни липсват елементарни регламенти за контрол при производство и при изкупуване, твърди крупният производител.

    Розата е уникален продукт оценен във Франция, в Япония, в САЩ, но не и в България, макар да се наричаме "страната на розите", коментира Лисичаров. Той посочи, че в България остава 0,1 процент от произведеното у нас розово масло. Всичко останало се изнася – за Франция, Япония, Тайван, Корея, Китай и САЩ основно. За Европа бих отличил Германия и Швейцария, каза още Филип Лисичаров.</

…………..

17.2.2015 При износа на България за трети страни Скок бележат и компаниите, специализирани в сектор „Химични вещества и продукти”. От износ на стойност 3,2 млрд. лева през 2013 г. за трети страни и ЕС той се увеличава с 10% до 3,6 млрд. лв. за 2014 г.  „Страната ни произвежда огромни количества розово масло, сапуни, тоалетни продукти, парфюми, етерични масла и пазарът ни извън граница се увеличава с всяка изминала година. Японците, китайците и руснаците са големи почитатели на българската роза и производните й продукти. Истината е, че в основата на много висококачествени парфюми също се включва розово масло. 

България е вторият най-голям производител на лавандула след Франция,  

така че продуктите ни се ценят и в Западна Европа въпреки по-добре развитата парфюмерийна и козметична индустрия там”, сподели пред в. „Животът днес” Веселина Русева, ръководител направление „Парфюмерия и козметика” към Българска национална асоциация за етерични масла. Организацията обединява 93 компании в бранша. Русева обобщи, че се надява секторът да не влезе в полезрението на санкциите срещу Кремъл, защото това би нанесло сериозен удар върху козметичната и парфюмерийната сфера. 

В Розовата долина има близо 40 000  декара насаждения, а годишното ни производство е около 1,5 тона висококачествено розово масло. Франция, Германия, Италия, Япония, САЩ и редица арабски страни са сред големите потребители на българското розово масло. В момента изнасяме лавандулов цвят основно за Германия, Австрия, Швейцария, САЩ и Япония.  

 

…………….

 

\\Козметиката без маска и грим

Българските производители се стремят не само да следват световните тенденции в сектора, но и сами да ги задават

Яна Колева, 14 Март 2016 07:20

Козметиката е нещо, без което не можем. На пазара има изобилие от предложения и всеки сам прави избора си. Българската козметика е с все по-високо качество. Тя съчетава традиции, иновации и уникални натурални продукти. Все пак българското розово масло е номер едно в света, производител сме на етерични масла и други биокомпоненти и суровини, които се влагат в най-качествената козметика. 

Днес българските производители не се състезават само за вниманието на българския потребител, а се стремят да спечелят доверието на все повече клиенти по света. И все по-смело излизат на нови пазари. Стремят се не просто да следват световните тенденции в сектора, но и самите те, макар и малки, да задават тенденции при козметичните продукти.

За козметиката без маска и без грим ще ни разкажат четири дами, които произвеждат козметични продукти. Те преодоляват всички препятствия и вярваме, че ще ви убедят да изберете българското.

Повече четете в бр. 59 март 2016 стр. 96 на сп. "Икономика"

..

Българска национална асоциация Етерични масла, парфюмерия и козметика.

формулите на бизнес успеха!Конкурентното предимство

пазарът на козметичните продукти е високо конкурентен – с много български фирми и вносители, с все по-свит пазар, намаляваща способност на българите да купуват, но и по-високите им изисквания към продуктите.

(((каквото и да се произведе, ако няма кой да го купи, то няма смисъл от него. В Това са се убедили козметичните фабрики у нас. Пред тях обаче не стои тази дилема – ((високо качество на продуктите е в основата на успехите на козметичните ни фирми.

Таня Бинева един от собствениците и управител на"Дори Лукс" ООД. Луксът е отношение.. Високото качество не е труднодостъпен лукс.

((високо качество на продуктите е в основата на успехите на козметичните ни фирми. То е на първо място при разработката им и се допълва от внимателен и прецизен подбор на суровините, материалите и опаковките. Освен големите козметични компании у нас вече има и доста по-малки семейни фирми в сектора. Някои от тях развиват и специфичен модел на функциониране – работят по заявка и почти не поддържат готова продукция на склад, а производствените им процеси им позволяват да работят бързо и ефективно малки бутикови серии. Повечето от тях показват с дейността си, че без смелост и кураж не може да се върви напред. 

някои от фирмите се разрастват и с финансиране по Програмата за развитие на селските райони. Така успяват да обновяват и развиват собствена производствена база, да умножават търговските обороти, да пробиват на нови пазари. Така и клиентите се увеличават. Най-много са те в Европа, но продължават контактите и преговорите с партньори и на други контитенти, обобщават от браншовата камара. Отбелязва се и нарастващ интерес към козметичните продукти на българските фирми и у нас.

(((повечето производствени цехове са в по-малки населени места, така че "препъни камъчето" за повечето фирми се оказват лошата инфраструктура и недобрите комунални услуги. Демографският проблем пък пречи за намиране на служители. 

Свобода Добрева, собственик на "Боди Бюти". Сами разработваме нови продукти

((успехът на пазара следва тези от фирмите, които следят маркетинговите проучвания и иновациите в козметичния бранш и потребителските търсения, признават мениджърите. Още повече, че това е един динамичен сектор с много новости. Някои от фирмите се справят със собствени сили имат собствени фирмени звена за изследователска и внедрителска дейност. 

Таня Калакунова, собственик и управител на "Кокона". Търся разковничето първо в скрина с бабините рецепти.

(((иновациите са в основата на козметичния бранш и обещание за бъдещето. Сверяването на часовника по време на различни международни изложения показва, че българските производители са на прав път и мислят за бъдещето. Всички те знаят, че само продукт, създаден с професионализъм, може да пробие в чужбина. По-високата производителност обаче може да се постигне само с развитието на нови клиенти и пазари. 

имаме нужда от високотехнологични машини, без които няма как да се произвеждат иновативни продукти, оплакват се част от производителите. Амбиции има, но реалността е нещо друго – кадрите…

не са малко фирмите, които имат криле за нови възможности и смели идеи

Емилия Динкова един от собствениците и управител на Стар Нейлз-България.  Световният пазар ни дава възможност да растем.

успехът не е цел, а стъпало към върханагоре

да се задържиш на пазара означава да се развиваш, а това е свързано с инвестиции – в кадрите, в машини, в технологии, а и в имидж. Това е непрекъснатият кръговрат на бизнеса. От едната страна са клиентите и търговските партньори, а от другата – са служителите в компанията.

Специализацията определено има положителни страни. Тя например осигури на България възможност за развитие и на такава една ниша като производството на продукти за маникюр, педикюр и ноктопластика. Дълго време в нея нямаше силна конкуренция. Фирмата "Стар Нейлз – България" започва като вносител и представител на един от най-силните брандове в сферата на професионалния маникюр и педикюр. Натрупаният в годините опит в търговията постепенно се съчетава и с възможността за развитие на собствено производство. Това пък осигурява на дружеството още едно предимство – гъвкавост в предлагането на голямо портфолио от марки.

намира приложение и в

най-добрата формула за растеж се оказва е разширяване на присъствието на международните пазари. А Пътят дотам е труден и дълъг и той преминава през участия в много изложения и взаимодействие със заинтересовани компании, които евентуално биха преминалисе развили в печеливше търговско портньорство. Успехът на един продукт в чужбина е заложен в неговата "рецепта". Той може да пробие потребителския песимизъм, ако съдържа повече натурални съставки и отговаря на всички изисквания и директиви, категорични са производителите.

 

Пловдив и около него е един от центровете на бранша.

Извод

Работата в козметичния сектор е удоволствие и предизвикателство, но и всекидневен труд. А българските собственици на такива фирми, които в повечето случаи са и мениджъри, се справят с предизвикателството да управляват и изкачват върховете в бизнеса. Страната ни има своите традиции в тази индустрия, а и тя може да ползва едни от най-добрите суровини, които пък се произвеждат именно в България. Козметичните ни фирми не само следват световните тенденции в сектора, но заедно с това опитват и да ги задават. И затова се радва на лоялни клиенти.

…………..

(((Над 95% от предприятията са представители на малкия и средния бизнес.

Компанията е създадена през 1962 година като производител на натурално етерично масло от лавандула. Познавайки добре билките и процеса на извличане на ценни масла от тях, Лавена се превръща в опитен създател на качествени натурални продукти. През годините дейностите й се разширяват и постепенно към дестилериите се изграждат цехове за различни козметични продукти – кремове, шампоани, пасти за зъби и др. Непрекъснатият стремеж към развитие води компанията до следващо, по-високо ниво – производство на хранителни добавки и медицински изделия.

През миналата година Лавена зпусна в експлоатация нова производствна и складова сграда. Обновлението и модернизацията ан производствените мощности, разширяването на географията на пазарите върху световната карта е статегическото направление за развиите на компанията целящо увеличение на продажбите, диверсификация ан пазарите и създаване на нови брандове в нишови пазарни сегменти. Финансовият резулатат за първото тримесечие е печалба от 95 хил. лв. при 153 хил. година по-рано.

Общите приходи растат, като с най-голямо влияние са продажбите на проудкция. Благоприятно върху тях се отразява политиката на разширяване на използваните търговски канали и разнообразяване на предлагания асортимент.

Активната производствена едйност естествено е довела до ръст на разходите по поризводството, а най-много средства са похарчени за суровини и материали.

Увеличени са продажбите на козметични продукти на външните пазари на дружеството – Русия, страните от ЕС – Румъния, Грузия, Чехия и други. Усилията са насочени към укрепване на контактите с насотящите клиенти, както и към търсене на нови партньорства.

……………..

Като се вземе предвид предмета на дейност на „Българска роза” АД, то отрасловият риск от една страна е свързан с развитието на козметичната индустрия и от друга страна наличието на суровини и материали за производството на натурално-ароматични продукти.

Отрасловият риск характерен за козметичната индустрия се поражда от влиянието на научните постижения по отношение на активни съставки, отговарящи на все по-високите изисквания на потребителите, новите технологии, уменията на мениджмънта, силната конкуренция на вътрешни и външни пазари.

 

Фирмен риск

Този вид риск е свързан с промени в пазарните условия. Той включва: получаване на

приходи; получаване на печалба; кредитен риск; ликвиден риск и капиталов риск

Риск по получаване на приходи

Поради факта, че основен приходоизточник за „Българска роза” АД са

производството и продажбите на етерични масла и конкрети, основните рискови фактори за

дружеството може да се окажат цените на световните пазари, вътрешна конкуренция,

наличие на суровини и изменение на техните цени. Наличието на суровини и техните цени са

в пряка зависимост от конкретните природо-климатични условия по време на кампания.__

Приходите от продажби през първото тримесечие на 2016 г. са 906 хил.лв., в т.ч. 258

хил.лв. от износ на продукция – 28,48% от общите приходи. За същия период на 2015 г.

делът на износа е бил 31,11% или 312 хил.лв. от приходите от продажба на продукция. Към

31.03.2016 г. дружеството реализира загуба в размер на 68 хил.лв. Планираната нетна

печалба от началото на годината до 31.03.2016 г. е 14 хил.лв. Неизпълнението се дължи на

намален обем продажби.

Прогнозите на мениджърския екип на „Българска роза” АД за следващото тримесечие

на 2016 г. са за запазване на тенденцията на ръст в приходите от продажби от първо

тримесечие.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Кога очаквате сериозно да бъде намалена административната тежест в България?

Подкаст