Името носи успех в бизнеса

клм

В момента името Джейми Лий Кривиц е изключително популярно в Германия не само защото принадлежи на момичето, което представи страната на международния конкурс "Евровизия", но и защото звучи приказно и мистично. Според 44-годишния предприемач Марк Хаузер от Берн обаче човек с такова име трудно би направил кариера. Повечето хора, които преуспяват в бизнеса, имат кратки и леснопроизносими имена, смята швейцарецът. А той знае какво говори, защото бизнесът му е да измисля имена за новородени.

Марк Хаузер не може да се отърве от клиенти, въпреки че услугата, която предлага, не е евтина – около 25 хил. евро. Компанията му Erfolgswelle ("Вълната на успеха") е популярна най-вече сред онези, които имат достатъчно пари, но им липсва фантазия да измислят оригинални имена на потомците си. По думите на предприемача търсене на подходящо име отнема до шест седмици на експертните екипи, които включват историци, преводачи и представители на творчески професии. На първо място те се съобразяват с това, къде са родени родителите, къде живеят в момента и каква култура им е най-близка. След като изборът най-после бъде направен, се проверява дали името не съвпада с названията на компании или продукти. То не бива да има двойно значение или негативен смисъл и да е лесно за произнасяне и писане.  

Името на самия Марк Хаузер не се отличава с оригиналност. Двете му дъщери също имат най-обикновени имена, които той категорично отказва да назове. Затова път охотно изброява онези, които от негова гледна точка могат да съсипят живота на едно дете. Хаузер например категорично не препоръчва малчуганите да се кръщават с имената на герои от актуални сериали или филми, които днес са модни, но утре може да звучат смешно. Според него германците, швейцарците и австрийците не бива да кръщават децата си в американски или френски стил – Кевин, Жаклин или Джъстин. Социологическите изследвания показват, че чуждестранните имена на децата често сигнализират за нисък социален статус на родителите им. Швейцарецът е противник и на двойните имена и фамилии, които, по думите му, пречат за издигане в кариерата.

Подобна е гледната точка и на Свеня Хоферт – немски експерт по въпросите на кариерата и бизнес консултант: "Обикновено посрещат човека по дрехите. Същото може да се каже и за името – то формира личността, влияе на първото впечатление и на кариерното израстване." Хоферт твърди, че често по името може да се определи не само възрастта, националната принадлежност, вероизповеданието и произходът на човека, но и нивото на образованост и социалният статус на родителите му. "Работодателите винаги обръщат внимание на имената на кандидатите, когато подбират най-подходящите сред тях", обобщава германката.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли стабилно управление с пълен четиригодишен мандат след новините за нова "сглобка"?

Подкаст