ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Автоиндустрията иска бърз отговор за митата

автомобили

Автомобилната индустрия стана първият сектор, който излезе с единна позиция по повод напускането на Европейския съюз от британците. Автопроизводителите настояват възможно най-бързо да се уреди въпросът с митата при внос и износ на превозни средства, така че BREXIT да не доведе до сътресения в бранша. Опасенията на компаниите идват от това, че Великобритания е вторият най-голям пазар за коли в Европа, а също и сериозен производител, съответно износител на автомобили. И при излизане от ЕС ще се наложи да се плащат мита при търговията, което пък ще повиши значително крайните цени. 

Базираната във Великобритания фирма Aston Martin вече поиска от правителството да гарантира безмитната търговия с европейските страни. Изпълнителният й директор Анди Палмър подчерта, че ще ориентират своята дейност в контекста на "волатилността на пазара", но се надяват, че по-слабият паунд частично ще компенсира загубите.

От BMW, чиито марки Mini и Rolls-Royce имат производства в Обединеното кралство, предупредиха за "период на несигурност", но засега няма да предприемат промени в структурите си. "Предстои много от условията за доставки в Европа да бъдат предоговорени, но на този етап не може да кажем как бъдещата регулаторна рамка ще повлияе на звената ни на Острова", обявиха в официално съобщение от германския автоконцерн.

General Motors пък изрази опасения за базираната си в Англия компания Vauxhall, ако страната напусне зоната за свободно движение на стоки и услуги.

Във Ford, които имат три завода във Великобритания, не обмислят промени в инвестиционните си планове, но са категорични, че ще предприемат такива, ако конкурентоспособността на бизнеса им в Европа бъде застрашена.

Показателно за страховете в автоиндустрията е и това, че акциите на Tata, която притежава Jaguar и Land Rover, паднаха с цели 12 процента. 

Японските концерни Nissan, Toyota и Honda също имат производства в Англия, които са основно ориентирани за износ към европейския пазар. Всички те вече обявиха, че рязко ще забавят инвестициите си там, докато не се изясни положението след BREXIT-а.

Проблемът обаче е двустранен. Великобритания е най-големият пазар за германските производители на коли. Затова Матиас Висман, който ръководи местната асоциация на автоконцерните, също отправи призив към европейските политици да запазят възможността за безмитна търговия с кралството.

Единственият, който днес не изпитва притеснения, е шефът на Daimler Дитер Цетше. Той не очаква да има каквото и да е влияние върху продажбите на Mercedes-Benz. Въпреки това фирмата за автомобилни проучвания Evercore промени прогнозите си за продажбите на коли на Острова за тази година, като очакваният ръст от 3% бе заменен със спад от 4.5 на сто.

"BREXIT ще отреже 8 млрд. евро от приходите на автопроизводителите", смята шефът на Evercore Арнт Елингхорст.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че ротацията във властта трябва да се случи на всяка цена?

Подкаст