Потребителското доверие пада с 0.6 пункта през юли

Спад

Общият индекс на потребителското доверие (CCI – Consumer Confidence Index) през юли 2013 г. намалява с 0.6 пункта спрямо равнището си от април тази година, което се дължи на пониженото потребителско доверие сред градското население. Това съобщи Националният статистически институт. При населението в селата равнището на показателя остава без промяна.

Общата оценка на потребителите както от градовете, така и от селата за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца е по-малко негативна в сравнение с предходната анкета, в резултат на което имаме покачване на балансовия показател с 1.6 пункта.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани от проведената в края на април анкета, като същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват. По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите им са по-негативни спрямо април.

Очакванията и оценките на потребителите в градовете за финансовото състояние на домакинствата се влошава, докато сред населението на селата се наблюдава известен оптимизъм.

Последната анкета отчита леко подобрение на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са благоприятни.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Кое ви кара да гласувате за конкретна партия или коалиция?

Подкаст