По-малко от година след като лот 2 на магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград бе официално пуснат за движение, от Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че част от него се затваря за ремонт. "На 7 септември започна подобряване на организацията на движението при кръстовището за село Бараково, като целта е повишаване на безопасността на движение и пропускателната способност", информираха от пътното ведомство. Сега съществуващото кръстовище с четири клона ще се оформи като кръгово. Най-проблемен е левият завой за включване в аутобана, който се регулира със знак "Стоп". Именно в този участък се случиха поредица от тежки инциденти, които само по чудо се разминаха без жертви. Последният бе в началото на август, когато сръбски ТИР се обърна и изсипа около 300 каси бира на автомагистралата.
За да бъдат направени корекциите, изцяло се затваря движението в района на строителството. Пътуващите към столицата и към Гърция ще използват директното трасе на "Струма" от пътен възел "Благоевград". По-сложно ще е за тези, които искат да стигнат до Кочериново, Бараково и до Рилския манастир. Те ще трябва да се отклоняват на пътен възел "Бобошево" и след това да продължат по стария път Е-79 и третокласния 107. Пътуващите по "Струма" в посока София – Благоевград, които са пропуснали пътния възел "Бобошево", пък могат да използват връзката за "Кочериново" в посока Дупница по Е-79.
Всички тези действия няма как да не ги зачислим към графата на магистралните БГ-абсурди. Изпълнител на този участък, открит през октомври 2015-а, бе консорциум между италианската "Импреза" и българските й партньори "ГБС Инфраструктурно строителство" и "Пътстрой 92". Те отговаряха не само за изграждането, но и за проектирането на трасето и пътните съоръжения по него. Тоест и за въпросното недомислено кръстовище край Бараково, като за работата си получиха солидната сума от 358.722 млн. лева. Пак по договор гаранционните срокове за пътните съоръжения са десет години. Само че вина на изпълнителя сега не може да се търси, тъй като от Агенция "Пътна инфраструктура" и другите компетентни държавни органи са сложили своя подпис под приемно-предавателния протокол. Казано с други думи, асфалтът не се е напукал, нито отводнителните системи са дали "фира", а за начина, по който обединението е решило да организира движението в района, няма как да му се търси сметка.
Ето защо пътната агенция ще трябва да се "бръкне" с 300 хил. лв., които ще бъдат осигурени от програмата за текущ ремонт и поддържането й със средства от бюджета й. Новият изпълнител ще е ДЗЗД "Пътно поддържане 2010" ("Пътно поддържане – Дупница" ООД и "Пътно поддържане – Кюстендил" ООД), с което ведомството има четиригодишен договор за поддържане на републиканските пътища в област Кюстендил.
Обновяват виадукт на "Тракия"
До 28 октомври движението при виадуктите при 16-и и 20-и километър на магистрала "Тракия" ще се осъществява двупосочно в платното за Бургас поради ремонт. Сегашните ремонтни дейности се осъществяват със средства от бюджета на АПИ и ще струват около 1.48 млн. лева. За повишаване на безопасността и улеснение на трафика в края на работната седмица и през почивните дни от 14 ч. в петък до 10 ч. в неделя ще има две ленти за движение в посока Бургас и една за София, а от 10 ч. в неделя до 10 ч. в понеделник ще има две ленти за София и една за Бургас.