Асен Мадов, VIP Security: “Системите за сигурност в банките стават все по-интелигентни и интегрирани”

ВИП секюрити

“През последните години системите за сигурност, използвани и внедрявани в банковите офиси, трезори и прилежащи към тях оперативни зони – като парични центрове, зони за безкасово разплащане и т.н., стават все по-интелигентни и интегрирани. Границата между отделните системи е все по-тънка, а това води до по-голямата им ефективност”, категоричен е Асен Мадов, директор на "Инженеринг" в компанията за услуги за сигурност VIP Security.

Отделните системи за сигурност се разделят според техните функционалности. Може би най-важните такива, които трябва да бъдат внедрени в банката, са сигнално-охранителна и известителна система и система за видеонаблюдение. 

"Сигнално-охранителна и известителна система може да бъде изградена на базата на микропроцесорна управляваща централа, притежаваща изход за връзка с компютър и възможност за визуализиране в обща графична система, обединяваща всички системи за сигурност. Централата обслужва необходимия брой зони и позволява разделянето на обекта на различни сектори, които могат да бъдат включвани и индивидуално под охрана”, обяснява спецификите на системата Мадов. "Функционалните възможности на системата трябва да включват въвеждане на необходимия брой индивидуални кодове за оторизирания персонал, с разграничаване на приоритетите и възможностите на всеки код”, допълва той.

Видеонаблюдението има ключово значение за сигурността на банката, защото  системата осигурява непрекъснато наблюдение на входовете на паричните салони, главната каса, гишетата за парично-преводна дейност и фоайетата. "В помещението на охраната трябва да бъдат инсталирани професионални видеорекордери за наблюдение и запис, които да позволяват архивирането на записа от всички камери за един месец назад. Те трябва да имат необходимия брой алармени входове и изходи, за да може при определени събития да изпращат информация към общата интегрирана система”, разказва директорът на "Инженеринг" на VIP Security. 

Не по-малко значение имат и системите за контрол на достъп и работното време и за пожароизвестяване. Системата за контрол в банките трябва да интегрира контрол на работното време на персонала и контрол на достъпа за външни лица до различните помещения. Според Асен Мадов е препоръчително системата да осигурява централизирано управление и контрол на достъпа до отделните помещения, асансьори и други и да се интегрира с всички останали системи за сигурност.? "Идентификацията на лицата най-често се извършва посредством безконтактни чип карти. При прочитането на картата от контролно-пропускателното устройство се извършват проверка за правата на достъп и ако той е разрешен, се подава сигнал за отключване",  допълва той. 

Проектът за пожароизвестителната инсталация задължително трябва да се съгласува със служба "Пожарна и аварийна безопасност". Сред най-важните изисквания е пожароизвестителната инсталация да бъде решена чрез адресируема пожароизвестителна система, която позволява интегрирането и визуализирането й в общия продукт на системите за сигурност в банката. 

"Именно интегрирането на всички системи, които са все по-високотехнологични, както и професионалната работа и бързата реакция от страна на охранителната компания гарантират сигурността на финансовите институции”, завърши Асен Мадов.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че избирателната система за парламентарния вот трябва да бъде променена?

Подкаст