Редят български стоки във веригата „Уолмарт“

Уолмарт

Постигнатите нива на стокообмена и инвестициите между България и САЩ са добри, но има много по-голям потенциал и от двете страни, оптимистично се произнесе министърът на икономиката Божидар Лукарски в Вашингтон. Той отново е на работно посещение отвъд океана, за да представи условията за инвестиции, потенциала на страната ни за износ, както и възможностите на българските компании да реализират проекти в САЩ.

През последните няколко години най-голямата икономика в света заема сравнително неголям, но устойчив дял във външната търговия на България, който се измерва с не много високата сума от 689 млн. лева. Това пък ни дава 1.5% от износа на нашата страна и 0.8% от вноса. Основните експортни стоки, с които снабдяваме американците, са торовете, ИКТ продуктите изделията на хранителната промишленост и суровият тютюн, както и нефтените масла поне доскоро.

Въпреки редовните посещения на министър Лукарски в САЩ, се оказва, че американските фирми все още не познават възможностите, които предоставя България, и най-вече предимствата ни като врата за пазарите на ЕС, страните от Близкия Изток и Африка, както и Източна Европа. Лидерът на СДС отново очерта приоритетите на България, които са свързани с развитието на високотехнологични производства, в които американските компании са лидери. Секторите, които са във фокуса ни са машиностроенето, включително автомобилното производство, което привлича все повече водещи компании, електрониката, електротехниката, информационните и телекомуникационни технолгии, аутсорсингът на бизнес процеси и услуги.

В областта на търговията също надухме мускули. Министър Лукарски е очертал възможности ни за по-мащабно присъствие на български традиционни продукти, като кисело мляко, сирена, вино и други във водещите американски търговски вериги. На среща с вицепрезидента по международните отношения на най-голямата търговска верига в света "Уолмарт" Пол Дик в Арканзас е дискутирано включване в бъдещите планове на компанията на партньорство с България. Навлизането на български продукти и изделия в магазините на компанията би могло да доведе до значително увеличаване на износа ни за САЩ, отчитайки факта, че тя има около 6 500 търговски обекта на територията на САЩ.

Министър Лукарски запозна представителя на компанията и с условията за развитие на логистична дейност, както и предимствата при развитие на такава база в България като врата към пазара на ЕС, страните от Близкия Изток и Африка. До момента "Уолмарт" няма конкретни договорености с държави от Югоизточна Европа и България е първата страна, която проявява интерес към съвместен бизнес. Плановете на компанията за развитие на електронната търговия би било от интерес за българските производители и доставчици е отбелязал вицепрезидентът на "Уолмарт".

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че отхвърленото от КС искане за провеждане на референдум за еврото ще намали доверието в българските институции?

Подкаст