КОРАБИ-окт.2016

Зам.-министър Любен Петров представи възможностите за инвестиции в корабната индустрия на форум в Дордрехт

27 октомври 2016

Предприемаме мерки, с които да отговорим на очакванията на инвеститорите за инвестиционния климат, стабилността и предвидимостта на средата. Това заяви заместник-министърът на икономиката Любен Петров по време на Холандско-български бизнес-форум за морска индустрия и корабостроене, който се провежда в гр. Дордрехт, Нидерландия. В събитието участват близо 30 фирми от морската индустрия от градовете около Дордрехт, Нидерландия, както и над 25 компании от гр. Варна.

Нидерландия заема 1-во място сред чуждестранните инвеститори за периода 1996-2015 г. с над 7.7 млрд. евро инвестиции, съобщи заместник-министърът. Най-големите преки инвестиции в страната за януари – юли 2016 г. са от Нидерландия – 199.1 млн. евро, което е 20.2% от общия размер за периода. Заместник-министър Петров уточни, че потенциал за сътрудничество има в секторите на високите технологии, машиностроенето, транспорта и логистиката, корабостроенето и морската индустрия, химическата и фармацевтичната индустрия и др. „Всички от изброените сектори са силно развити в Нидерландия и особено в област Дордрехт и ние знаем за много успешни примери за сътрудничество между български и холандски фирми в тези сектори. Надяваме се това сътрудничество да се задълбочава и развива още по-силно в бъдеще, тъй като потенциалът е огромен“, каза заместник-министърът на икономиката.

В презентацията си пред участниците във форума той представи инвестиционните условия в България, свързани със стабилната политическа среда и ниския риск от правене на бизнес у нас, едни от най-ниските производствени разходи в Европа, добре образована и висококвалифицирана работна ръка, конкурентно ниво на заплащане, най-ниските данъци в Европа, активни насърчителни мерки. Любен Петров представи целите на политиката за насърчаване на инвестициите. Те обхващат насърчаване на инвестициите във високотехнологични паркове и услуги с висока добавена стойност, създаване на нови работни места в производството и в индустриалните зони, намаляване на регионалните различия в социално-икономическото развитие. Заместник-министър Любен Петров представи и проектите на Министерство на икономиката, насочени към приоритетно привличане на инвеститори – индустриалните зони, управлявани от Национална компания Индустриални зони и София Тех парк. Той разгледа и производството на завода за корабно оборудване “VETH PROPULSION” в гр. Папендрехт.

Приветствие към участниците в бизнес-форума направи заместник-кметът на община Варна Пейчо Пейчев, а Светлин Стоянов, Председател на УС на Българска национална асоциация по корабостроене и кораборемонт /БНАКК/ представи развитието на сектор морска индустрия в гр. Варна. В рамките на бизнес-форума ще бъде открита изложбата „Най-старото злато на света“, която ще покаже златни експонати от Регионалния исторически музей във Варна. С изложбата ще бъде отбелязана 15-та годишнина от туининг партньорството между градовете Варна и Дордрехт.

………….

Зам.-министър Любен Петров ще участва в холандско-български бизнес форум за морска индустрия

26 октомври 2016

Заместник-министърът на икономиката Любен Петров ще представи инвестиционните предимства на България по време на холандско-български бизнес форум за морска индустрия.

Форумът ще се проведе на 27 октомври /четвъртък/ 2016 г. в гр. Дордрехт, Нидерландия. Очаква се в него да участват фирми от морската индустрия от градовете около Дордрехт, Нидерландия, както и от гр. Варна.

В рамките на бизнес-форума ще бъде открита изложбата „Най-старото злато на света“, която ще покаже златни експонати от Регионалния исторически музей във Варна. С изложбата ще бъде отбелязана 15-та годишнина от туининг партньорството между градовете Варна и Дордрехт.

………..

КРЗ "Одесос" свива печалбата си с 36% през третото тримесечие 2016

Инвестор, Приходите от дейността нарастват с близо 3%, като надхвърлят 23,6 млн. лв.

КРЗ „Одесос” АД приключва третото тримесечие на годината с печалба в размер на 3,763 млн. лв., което е спад от 36,04% спрямо печалбата от 5,883 млн. лв. година по-рано, показва междинният финансов отчет на дружеството, разпространен чрез БФБ – София.

От началото на годината до края на третото тримесечие на 2016 г. в КРЗ „Одесос” са ремонтирани общо 49 кораба. Общата стойност на извършените ремонти от голям кораборемонт е 22,433 млн. лв.

Приходите от дейността нарастват с близо 3%, като достигат 23,626 млн. лв. спрямо 22,938 млн. лв. за същия период на 2015 г.

Общо разходите за дейността са съответно 19,959 млн. лв. през 2016 г. срещу 21,485 млн. лв. за същия период на миналата година.

Основен вътрешен източник на ликвидност са материалните запаси и наличните парични средства. Налице е намаление на материалните запаси, а паричните средства са увеличени значително в сравнение със същия период на предходната година.
 
Външен фактор за ликвидност са краткосрочните вземания, които са с висока степен на сигурност и регулярност на събирането им, посочват от компанията.

КРЗ Одесос АД  Последна цена: 89.995 лв.  5ODE/ODES  Актуално към 15:43/24.10.2016 г.

 

Краткосрочните вземания на дружеството за третото тримесечие на 2016 г. са в размер на 3,202 млн. лв., като за същия период през 2015 г. са били 7,392 млн. лв.

Краткосрочните задължения за периода са в размер на 2,284 млн. лв., при 4,085 млн. лв. за третото тримесечие на миналата година.

Активите на дружеството остават на приблизително същото ниво – 69,856 млн. лв. към края на септември. Пасивите са в размер на 4,331 млн. лв.

Незавършеното производство към третото тримесечие 2016 г. възлиза на 1,203 млн. лв.

Капиталът на КРЗ Одесос АД е разпределен в 586 642 акции.

За последен път с акции на КРЗ „Одесос” е търгувано на 24 октомври, когато след три сделки оборотът достигна 1 620 лв.

От началото на годината акциите на дружеството поевтиняват с 5,24%, а през последните 12 месеца цената им нараства с 15,38%. Пазарната капитализация е 52,795 млн. лв.

…………..

ФОТОФАКТ: БЪЛГАРСКАТА КОРАБОСТРОИТЕЛНА ФИРМА "ДЕЛФИН" ПОКАЗА ПАТРУЛНИЯТ КОРАБ К-90 НА МИНИСТЪР НЕНЧЕВ Pan.bg25 май 2016 | 23:53

Снимки – Н.Димов, сп.КЛУБ КРИЛЕ

По време на оръжейното изложение, което започна днес, "Хемус 2016", министърът на отбраната Николай Ненчев имаше възможност да се запознае с кандидатите, които ще участват в конкурса за нов патрулен кораб за българските ВМС.
Една от корабостроителниците е "Делфин" – българският избор.
Министър Ненчев, както и ген.Попов и ген.Румен Радев, се запознаха подробно с макета на патрулен кораб К-90.
Представянето бе направено от изп.директор на "Делфин" – инж.Светлин Стоянов.

……………….

Нова корабостроителница е открита във Варна

Дневник Последна промяна в 10:10 на 08 дек 2006,

"Булярд корабостроителна индустрия" (бившата Варненска корабостроителница) е единственото място у нас, където могат да се строят големи плавателни съдове. Новият район 2 на "МТГ Делфин" е четвъртият корабостроителен завод в България
Фотограф: Импакт прес груп

Компанията "МТГ Делфин" АД откри официално в сряда новия район 2 на завода си на брега на Варненското езеро. Той заема терен от 47 дка в промишлената зона на с. Езерово и ще работи като корабостроителница, каза изпълнителният директор Светлин Стоянов. Инвестицията е за над 15 млн. лв., като в сумата влиза и стойността на купения през април втори плаващ док на компанията. Част от средствата са собствени, но по-голямата част са осигурени с кредит от Банка ДСК.

Район 2 е разположен до изградения през 1998 г. кораборемонтен завод на дружеството, където се намира и най-голямото плаващо съоръжение в България – плаващ док с товароподемност от 18 хил. т. Инвестицията включва още вътрешнозаводски пътища, производствени и битови сгради за около 300 работници и 170-метрова кейова стена. Пристанът, който е първият построен у нас след 1990 г., е от естакаден тип и е изграден по технология, която се прилага за първи път в България. Заради нестабилната пясъчна основа той е разположен върху 80 пилота с диаметър 1.2 м, които стигат на дълбочина 28 метра, и осем постоянни котви. Технологията е по-евтина от класическата, при която се използват кесони и шлицове, и гарантира по-високо качество на изпълнението.

В район 2 ще се изработват и сглобяват секциите от корпусите и настройките на корабите, които дружеството ще строи. Там вече бяха сглобени секциите на двата научно-изследователски кораба, които компанията строи по поръчка на латвийската фирма SJ Marine. Te са с ширина 9 м, дължина 50 м и газене 2.40 м. Екипажът на плавателните съдове ще бъде 11-членен, но на борда е предвидено място и за 12-членен научно-изследователски екип. На кораба има място за хеликоптерна площадка и водолазно оборудване. Корабите са предназначени за работа край бреговете на Западна Африка. Първият от двата съда ще бъде издаден на SJ Marine през февруари 2007 г., а вторият – през май.

По думите на Стоянов строителството на специализирани кораби е нишата, в която ще работи "МТГ Делфин". За варненската компания корабостроенето е сравнително нова дейност. До момента компанията, която е създадена през 1995 г., се занимаваше основно с кораборемонт. Преди месец "МТГ Делфин" подписа втори договор за строителството на специализирани кораби. Контрактът е с холандската фирма VeKa Group и е за построяването на два корпуса с частично насищане – те ще бъдат окончателно довършени в Холандия, и на други три кораба, които ще бъдат изцяло строени във Варна. Всички кораби са тип речни танкери и ще бъдат предназначени за превоз на течни товари по реките Рейн, Майн и Дунав. Дължината им е 110 м, ширината – 11.45 м, а газенето – 3.40 м. Товароносимостта на всеки от корабите е 3800 куб.м. Плавателните съдове ще бъдат двукорпусни – с двойни дъна и бордове, и ще отговарят на всички световни изисквания. Началото на рязането на стоманата за първия корпус ще започне през февруари. В края на юни ще бъде заложен килът, а през октомври той ще бъде издаден на VeKa. През март 2008 г. ще бъде готов и вторият корпус. Двата корпуса ще бъдат издадени с частично монтирани системи, навигационна настройка, монтирана рубка и двигатели, коментира Стоянов. Цената на подобен плавателен съд на международния пазар се движи между 4 и 8 млн. евро. Тя се определя от това дали танкерът ще превозва само един вид течен товар, или ще бъде продуктовоз. Стойността на кораба зависи също така и от вида на настройката, съоръженията на борда и дори вида на двигателя. Последният може да покачи стойността на един плавателен съд с повече от 0.5 млн. евро.

На практика район 2 на "МТГ Делфин" е четвъртият корабостроителен завод у нас след тези в Русе, Бургас и "Булярд корабостроителна индустрия" (бившата Варненска корабостроителница), където единствено могат да се правят големи кораби.

……………..

ТРИ ВОДЕЩИ ЕВРОПЕЙСКИ ФИРМИ ПОДПИСАХА СПОРАЗУМЕНИЕ С БЪЛГАРСКАТА КОРАБОСТРОИТЕЛНИЦА "ДЕЛФИН" ЗА НОВИЯ ПАТРУЛЕН КОРАБ

Pan.bg26 май 2016 | 15:01 views(2552) commentaries(9)Горещи новини

Български проект на военен кораб подкрепен от водещи европейски производители
Най-съвременни въоръжени системи от доказани световни производители ще бъдат разполагани на борда на проектирани и построени в България бойни кораби. Това става факт със споразуменията за сътрудничество между българския корабостроителен завод „МТГ Делфин“ и три европейски фирми, водещи в тази област – „Талес“ (Холандия) „Леонардо/Финмеханика“ (Италия) и „ДИЛ Дифенс“ (Германия).

Те бяха подписани на втория ден от отбранителното изложение „Хемус 2016“, което се провежда в Пловдив.

Споразуменията са ярък пример за трансгранично европейско сътрудничество в отбранителната индустрия. Те ще позволят построяването в България на съвременни военни кораби, с разширени бойни способности и възможности да изпълняват широк кръг от мисии, в това число на НАТО, на базата на доказани решения. Не не последно място ще сa оптимизираните разходи за придобиване и поддръжка на корабите през целия жизнен цикъл.

Допълнителна гаранция за възможностите на корабите е сертифицирането от класификационната организация BV (Франция), в съответствие с правилата за проектиране и строеж на военни кораби.
В световен мащаб в следващите 20 години ще са необходими над 400 кораба от този клас, смятат експерти. Подписаните от „МТГ Делфин“ споразумения с водещи световни фирми представляват стратегическа стъпка към възможността българската корабостроителна индустрия да може успешно да предлага конкурентен продукт не само за нуждите на страната, но и за външния пазар. Съседни държави вече са проявили голям интерес към проекта.

„Изпълнението на подобен проект в България ще даде възможност за устойчиво развитие на индустрията, за създаване на нови работни места, за работа с високотехнологични и с висока добавена стойност продукти“, сподели Светлин Стоянов, изп. директор на „МТГ Делфин“.

Накратко за страните по споразуменията:

Thales Nederland е водещ в света производител на системи за сигурност, включително автоматизирани бойни информационно-управляващи системи и сензори за военни кораби (2D/3D радари, радари за управление на стрелбата, електро-оптични сензори, средства за радио-електронна борба, сонари и т.н.), и доказан интегратор на всички видове сензори и въоръжение.

Diehl Defence е водещ производител на противокорабни и зенитни управляеми ракетни системи, както и на интелигентни амуниции, приети на въоръжение в страни-членки на НАТО.

Leonardo/Finmeccanica Defence Systems Division, е водещ

производител на мало и среднокалибрени корабни артилерийски установки (чрез бившата „OTO MELARA“), и торпедни системи (за тежки и леки торпеда, чрез бившата WASS), приети на въоръжение в страни-членки на НАТО и извън НАТО.

„МТГ Делфин“ е български корабостроителен завод с доказан опит в проектирането и производството на специализирани кораби с висока степен на интеграция, включително и бойни и патрулни кораби.

…………..

Април 2016, България сама ще построи две бойни фрегати за 800 милиона лева. Това обяви премиерът Бойко Борисов от борда на кораба "Дръзки", докато гледаше съвместно учение на военни и граничари в залива край Бургас. Според Борисов фрегатите ще бъдат построени за 3 години по български прототип. Те ще бъдат изплатени от хазната на 3 транша по специална програма на кабинета.

Подобен анонс не се прави за първи път. През 2014 г. тогавашният военен министър Ангел Найденов прокламира строителството на три бойни кораба за по 200 млн. лв. всеки.

България наистина може да строи военни кораби, заяви вчера депутатът от ГЕРБ вицеадмирал Пламен Манушев. Бившият командир на Военноморските ни сили и заместник-началник на отбраната е сред най-големите капацитети в това отношение у нас. Манушев даде за пример построен във варненската корабостроителница "Делфин" боен кораб, пуснат на вода преди 5 години. Корветът "Бата" с бордови номер 047 е приет на въоръжение във военноморските сили на Екваториална Гвинея. Той е със "стелт" покритие и форма. Според сайта armstrade.org строителството на кораба с водоизместимост 2500 тона е завършено във Варна през ноември 2011 г.

Според сайта "Делфин" е построил за Екваториална Гвинея и патрулен катер с дължина 49 метра "Естуарио де Муни".
Други източници от корабостроителницата споделят в специализиран форум, че всъщност "Делфин" е трябвало да построи 3 корвети. Последните две трябвало да бъдат построени като секции, които

да бъдат сглобени впоследствие или в Гвинея, или в Украйна

Не е ясно дали това се е случило.
"Задължително трябва да се мине през обществена поръчка. Тогава "Делфин" вероятно ще направи консорциум с други европейски производители на въоръжение, които ще доставят оборудването на кораба", коментира за "Стандарт" вицеадмирал Пламен Манушев. Той е бил свидетел на извеждането на "Бата" във варненския залив под български флаг за изпитания веднага след построяването й.

Военното министерство е изпратило запитване и е проявило официално интерес към работата на варненското дружество още миналата година. Не са ясни обаче параметрите на съда, за който са се интересували от ведомството на министър Николай Ненчев.

Въпреки всичко, стойността на самия съд се изчислява на около 20 на сто от общия проект. Останалите 80 на сто струва въоръжението – оръдия, артилерийски установки, радиолокационни прибори. това означава, че вероятно най-важната част от бъдещия проект е да се намерят добри европейски и американски доставчици на оръжие за подобен тип съд, смятат експерти.
Предполага се, че бъдещите бойни фрегати, които ще бъдат поръчани за родния флот, ще имат водоизместимост около 3500 тона.
В момента българските ВМС разполагат с три белгийски фрегати тип "Уилинген": "Дръзки", "Горди" и "Верни". Стражевият кораб "Смели" е руско производство и вече е на 41 години. Бойният ни флот притежава и две корвети "Решителни" и "Бодри".

Можем да строим и бойни кораби
Инж. Светлин Стоянов,
изпълнителен директор на "МТГ-Делфин" АД
Технологията по строителството на всеки кораб включва проектиране, изграждане на корпуса и неговите системи и монтиране на специализираното оборудване, което определя и предназначението на конкретния плавателен съд.
"МТГ-Делфин" АД има традиции в строителството на нови кораби. Нашата компания изцяло преоборудва и модернизира бившия ро-ро "Сондос" във фериботния кораб "Варна", който сега плава по линията Варна – Кавказ. През последните години "МТГ-Делфин" АД строи специализирани кораби с високо ниво на интеграция, основно за поддържане на водни пътища. До дни започваме строителството на специализиран хидрографски катамаран за Агенцията за проучване и поддържане на р. Дунав. Това е един доста интересен проект, тъй като става дума за кораб, който ще изследва дъното и ще прави лазерни заснемания на бреговете и ще дава комплексна триизмерна картина на цялото корито на река Дунав.
Така че когато говорим за строителството на кораби, "МТГ-Делфин" АД притежава не само възможностите, а също и опита за това.
Естествено, когато става въпрос за строителство на боен кораб, тип фрегата, то трябва да се обясни, че специализираното оборудване, което се интегрира на такъв кораб, се прави само на няколко места, независимо в коя държава и в коя корабостроителница е бил построен корпусът. И това е нормално, тъй като компаниите, които произвеждат и интегрират такова, одобрено от НАТО оборудване, общо взето, се броят на пръстите на едната ръка. Така че по принцип е ясно кое оборудване се доставя от Италия, кое – от Франция, кое – от Германия, и т.н. Няма нито една европейска държава, която сама да произвежда абсолютно всичко, което се монтира на един кораб.
През миналата година от Министерството на отбраната до нас беше изпратено искане за бюджетна оферта (б.р. – т.нар. request for information), в което са описани основните изисквания към бъдещите фрегати. Доколкото знам, такова искане е било изпратено до всички корабостроителници. Всяка корабостроителница, която е отговорила, е представила и проект, с който тя отговаря на изискванията на ВМС. Конкретно ние отговорихме положително на писмото на Министерството на отбрана, като предоставихме съответните си предложения.
Принципно "МТГ-Делфин" АД няма никакви ограничения за изграждането на такъв тип кораби – фрегати, като дължина и тонаж.

„МТГ Делфин“ готовa да строи военни кораби

автор Андрей Рангелов · 24/06/2016 , ИНФОЦЕНТЪР НА МО

Варненската фирма се кооперира с европейски оръжейни гиганти

Модел на многофункционален патрулен кораб

Варненската корабостроителница „МТГ Делфин“ е готова да изгражда новите патрулни кораби за Военноморските сили. Това стана ясно по време на оръжейното изложение „Хемус-2016“ в Пловдив неотдавна. 
Имаме желанието, имаме и възможностите да участваме в изпълнението на такъв проект, каза за в. „Българска армия“ изпълнителният директор на „МТГ Делфин“ Светлин Стоянов. По думите му Министерството на отбраната миналата година е изпратило запитване до компаниите, които биха могли да строят подобни кораби. Ние съответно сме отговорили на това запитване, заяви Стоянов. Това, което предлагаме, е доказано с проект, сертифициран от независима организация, посочи изпълнителният директор на варненската фирма.
„МТГ Делфин“ е основана през 1991 г. като първата частна корабостроителница у нас. В доковете на предприятието, разположено на брега на Варненското езеро, се строят кораби за патрулиране, търсене и спасяване, фериботи,  драгажни кораби, танкери и т. н.
„Ако погледнем историята на доста фирми в бранша, нашата компания е сравнително нова. Но през тези 25 години се справихме с доста предизвикателства и успяхме да постигнем в бързи темпове това, което другите са градили за доста по-дълъг период от време“, заяви Стоянов.
За илюстрация на думите си той изброи няколко от по-значимите проекти, изпълнени от компанията, които по думите му до този момент не са били осъществявани в България. „В тази връзка бих посочил първия ветроход от клас „А“, който беше построен изцяло в България – „Роял Хелена“. Друг интересен проект развиваме през последните години – кораби за поддържане на пристанищата и акваториите. Изграждаме ги съвместно с холандска фирма. Те са също „сложни кораби“, с висока степен на интеграция, каквито въобще не бяха изграждани до тогава в България“, сподели Стоянов.
Строили сме и патрулни кораби, допълни той. Става дума за 1350-тонен плавателен съд за патрулиране и за операции по търсене и спасяване, снабден с площадка за кацане на тежки хеликоптери.
„В последните години няма друга компания, която да е изпълнявала такива проeкти в нашата страна. Стремили сме се винаги да бъдем новатори и водещи в своята област“, каза изпълнителният директор.

По време на „Хемус-2016“ „МТГ Делфин“  подписа споразумения за сътрудничество с три европейски гиганта от отбранителната индустрия – „Талес“ (Холандия), „Леонардо/Финмеханика“ (Италия) и „ДИЛ Дифенс“ (Германия). Ще работим в кооперация с тези водещи компании в сектора на въоръжените системи, изтъкна Стоянов. По думите му „Талес“ е сред лидерите в производството на сензори, на 2D и 3D радари, на сонари, на бойни информационни управляващи системи. „Леонардо“, компанията, която преди се наричаше „Финмеханика“, чрез свои подразделеия пък е водеща в корабната артилерия и торпедното въоръжение. Немската „ДИЛ Дифенс“ е доставчик на ракетни системи за плавателни съдове.
Това коопериране ни дава увереност, че с общо европейско сътрудничество можем да предолжим един наистина качествен и добър продукт, заяви Стоянов. Става дума за кораб, способен да изпълнява различни мисии, значително по-лесен за поддръжка и, отчитайки разходите за целия му жизнен цикъл – конкурентен на останалите предложения, смята изпълнителният директор на „МТГ Делфин“.

…………

Трите български корабосторителници

 

ВАРНЕНСКА КОРАБОСТРОИТЕБНИЦА ад  

БУРГАСКИ КОРАБОСТРОИТЕЛНИЦИ АД

Корабостроене и кораборемонт

Населено място:

Бургас

Област

Бургас

Пощенски код

8000

Адрес

кв. Победа, ул. Комлушка низина 1

Телефонен код

056

Телефони

853365, 852039, 853438

Факс

853607

Е-майл

bship@unacs.bg

Сайт

www.bourgasshipyards.com

 

До 1999 г. корабостроителницата в гр. Русе се превърна в един от най-големите български машиностроителни заводи, произвеждаща речни, морски кораби и пристанищни кранове.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст