Зам.-министър Любен Петров представи възможностите за инвестиции в корабната индустрия на форум в Дордрехт
27 октомври 2016
Предприемаме мерки, с които да отговорим на очакванията на инвеститорите за инвестиционния климат, стабилността и предвидимостта на средата. Това заяви заместник-министърът на икономиката Любен Петров по време на Холандско-български бизнес-форум за морска индустрия и корабостроене, който се провежда в гр. Дордрехт, Нидерландия. В събитието участват близо 30 фирми от морската индустрия от градовете около Дордрехт, Нидерландия, както и над 25 компании от гр. Варна.
Нидерландия заема 1-во място сред чуждестранните инвеститори за периода 1996-2015 г. с над 7.7 млрд. евро инвестиции, съобщи заместник-министърът. Най-големите преки инвестиции в страната за януари – юли 2016 г. са от Нидерландия – 199.1 млн. евро, което е 20.2% от общия размер за периода. Заместник-министър Петров уточни, че потенциал за сътрудничество има в секторите на високите технологии, машиностроенето, транспорта и логистиката, корабостроенето и морската индустрия, химическата и фармацевтичната индустрия и др. „Всички от изброените сектори са силно развити в Нидерландия и особено в област Дордрехт и ние знаем за много успешни примери за сътрудничество между български и холандски фирми в тези сектори. Надяваме се това сътрудничество да се задълбочава и развива още по-силно в бъдеще, тъй като потенциалът е огромен“, каза заместник-министърът на икономиката.
В презентацията си пред участниците във форума той представи инвестиционните условия в България, свързани със стабилната политическа среда и ниския риск от правене на бизнес у нас, едни от най-ниските производствени разходи в Европа, добре образована и висококвалифицирана работна ръка, конкурентно ниво на заплащане, най-ниските данъци в Европа, активни насърчителни мерки. Любен Петров представи целите на политиката за насърчаване на инвестициите. Те обхващат насърчаване на инвестициите във високотехнологични паркове и услуги с висока добавена стойност, създаване на нови работни места в производството и в индустриалните зони, намаляване на регионалните различия в социално-икономическото развитие. Заместник-министър Любен Петров представи и проектите на Министерство на икономиката, насочени към приоритетно привличане на инвеститори – индустриалните зони, управлявани от Национална компания Индустриални зони и София Тех парк. Той разгледа и производството на завода за корабно оборудване “VETH PROPULSION” в гр. Папендрехт.
Приветствие към участниците в бизнес-форума направи заместник-кметът на община Варна Пейчо Пейчев, а Светлин Стоянов, Председател на УС на Българска национална асоциация по корабостроене и кораборемонт /БНАКК/ представи развитието на сектор морска индустрия в гр. Варна. В рамките на бизнес-форума ще бъде открита изложбата „Най-старото злато на света“, която ще покаже златни експонати от Регионалния исторически музей във Варна. С изложбата ще бъде отбелязана 15-та годишнина от туининг партньорството между градовете Варна и Дордрехт.
………….
Зам.-министър Любен Петров ще участва в холандско-български бизнес форум за морска индустрия
26 октомври 2016
Заместник-министърът на икономиката Любен Петров ще представи инвестиционните предимства на България по време на холандско-български бизнес форум за морска индустрия.
Форумът ще се проведе на 27 октомври /четвъртък/ 2016 г. в гр. Дордрехт, Нидерландия. Очаква се в него да участват фирми от морската индустрия от градовете около Дордрехт, Нидерландия, както и от гр. Варна.
В рамките на бизнес-форума ще бъде открита изложбата „Най-старото злато на света“, която ще покаже златни експонати от Регионалния исторически музей във Варна. С изложбата ще бъде отбелязана 15-та годишнина от туининг партньорството между градовете Варна и Дордрехт.
………..
КРЗ "Одесос" свива печалбата си с 36% през третото тримесечие 2016
Инвестор, Приходите от дейността нарастват с близо 3%, като надхвърлят 23,6 млн. лв.
КРЗ „Одесос” АД приключва третото тримесечие на годината с печалба в размер на 3,763 млн. лв., което е спад от 36,04% спрямо печалбата от 5,883 млн. лв. година по-рано, показва междинният финансов отчет на дружеството, разпространен чрез БФБ – София.
От началото на годината до края на третото тримесечие на 2016 г. в КРЗ „Одесос” са ремонтирани общо 49 кораба. Общата стойност на извършените ремонти от голям кораборемонт е 22,433 млн. лв.
Приходите от дейността нарастват с близо 3%, като достигат 23,626 млн. лв. спрямо 22,938 млн. лв. за същия период на 2015 г.
Общо разходите за дейността са съответно 19,959 млн. лв. през 2016 г. срещу 21,485 млн. лв. за същия период на миналата година.
Основен вътрешен източник на ликвидност са материалните запаси и наличните парични средства. Налице е намаление на материалните запаси, а паричните средства са увеличени значително в сравнение със същия период на предходната година.
Външен фактор за ликвидност са краткосрочните вземания, които са с висока степен на сигурност и регулярност на събирането им, посочват от компанията.
КРЗ Одесос АД Последна цена: 89.995 лв. 5ODE/ODES Актуално към 15:43/24.10.2016 г.
Краткосрочните вземания на дружеството за третото тримесечие на 2016 г. са в размер на 3,202 млн. лв., като за същия период през 2015 г. са били 7,392 млн. лв.
Краткосрочните задължения за периода са в размер на 2,284 млн. лв., при 4,085 млн. лв. за третото тримесечие на миналата година.
Активите на дружеството остават на приблизително същото ниво – 69,856 млн. лв. към края на септември. Пасивите са в размер на 4,331 млн. лв.
Незавършеното производство към третото тримесечие 2016 г. възлиза на 1,203 млн. лв.
Капиталът на КРЗ Одесос АД е разпределен в 586 642 акции.
За последен път с акции на КРЗ „Одесос” е търгувано на 24 октомври, когато след три сделки оборотът достигна 1 620 лв.
От началото на годината акциите на дружеството поевтиняват с 5,24%, а през последните 12 месеца цената им нараства с 15,38%. Пазарната капитализация е 52,795 млн. лв.
…………..
ФОТОФАКТ: БЪЛГАРСКАТА КОРАБОСТРОИТЕЛНА ФИРМА "ДЕЛФИН" ПОКАЗА ПАТРУЛНИЯТ КОРАБ К-90 НА МИНИСТЪР НЕНЧЕВ Pan.bg25 май 2016 | 23:53
Снимки – Н.Димов, сп.КЛУБ КРИЛЕ
По време на оръжейното изложение, което започна днес, "Хемус 2016", министърът на отбраната Николай Ненчев имаше възможност да се запознае с кандидатите, които ще участват в конкурса за нов патрулен кораб за българските ВМС.
Една от корабостроителниците е "Делфин" – българският избор.
Министър Ненчев, както и ген.Попов и ген.Румен Радев, се запознаха подробно с макета на патрулен кораб К-90.
Представянето бе направено от изп.директор на "Делфин" – инж.Светлин Стоянов.
……………….
Нова корабостроителница е открита във Варна
Дневник Последна промяна в 10:10 на 08 дек 2006,
"Булярд корабостроителна индустрия" (бившата Варненска корабостроителница) е единственото място у нас, където могат да се строят големи плавателни съдове. Новият район 2 на "МТГ Делфин" е четвъртият корабостроителен завод в България
Фотограф: Импакт прес груп
Компанията "МТГ Делфин" АД откри официално в сряда новия район 2 на завода си на брега на Варненското езеро. Той заема терен от 47 дка в промишлената зона на с. Езерово и ще работи като корабостроителница, каза изпълнителният директор Светлин Стоянов. Инвестицията е за над 15 млн. лв., като в сумата влиза и стойността на купения през април втори плаващ док на компанията. Част от средствата са собствени, но по-голямата част са осигурени с кредит от Банка ДСК.
Район 2 е разположен до изградения през 1998 г. кораборемонтен завод на дружеството, където се намира и най-голямото плаващо съоръжение в България – плаващ док с товароподемност от 18 хил. т. Инвестицията включва още вътрешнозаводски пътища, производствени и битови сгради за около 300 работници и 170-метрова кейова стена. Пристанът, който е първият построен у нас след 1990 г., е от естакаден тип и е изграден по технология, която се прилага за първи път в България. Заради нестабилната пясъчна основа той е разположен върху 80 пилота с диаметър 1.2 м, които стигат на дълбочина 28 метра, и осем постоянни котви. Технологията е по-евтина от класическата, при която се използват кесони и шлицове, и гарантира по-високо качество на изпълнението.
В район 2 ще се изработват и сглобяват секциите от корпусите и настройките на корабите, които дружеството ще строи. Там вече бяха сглобени секциите на двата научно-изследователски кораба, които компанията строи по поръчка на латвийската фирма SJ Marine. Te са с ширина 9 м, дължина 50 м и газене 2.40 м. Екипажът на плавателните съдове ще бъде 11-членен, но на борда е предвидено място и за 12-членен научно-изследователски екип. На кораба има място за хеликоптерна площадка и водолазно оборудване. Корабите са предназначени за работа край бреговете на Западна Африка. Първият от двата съда ще бъде издаден на SJ Marine през февруари 2007 г., а вторият – през май.
По думите на Стоянов строителството на специализирани кораби е нишата, в която ще работи "МТГ Делфин". За варненската компания корабостроенето е сравнително нова дейност. До момента компанията, която е създадена през 1995 г., се занимаваше основно с кораборемонт. Преди месец "МТГ Делфин" подписа втори договор за строителството на специализирани кораби. Контрактът е с холандската фирма VeKa Group и е за построяването на два корпуса с частично насищане – те ще бъдат окончателно довършени в Холандия, и на други три кораба, които ще бъдат изцяло строени във Варна. Всички кораби са тип речни танкери и ще бъдат предназначени за превоз на течни товари по реките Рейн, Майн и Дунав. Дължината им е 110 м, ширината – 11.45 м, а газенето – 3.40 м. Товароносимостта на всеки от корабите е 3800 куб.м. Плавателните съдове ще бъдат двукорпусни – с двойни дъна и бордове, и ще отговарят на всички световни изисквания. Началото на рязането на стоманата за първия корпус ще започне през февруари. В края на юни ще бъде заложен килът, а през октомври той ще бъде издаден на VeKa. През март 2008 г. ще бъде готов и вторият корпус. Двата корпуса ще бъдат издадени с частично монтирани системи, навигационна настройка, монтирана рубка и двигатели, коментира Стоянов. Цената на подобен плавателен съд на международния пазар се движи между 4 и 8 млн. евро. Тя се определя от това дали танкерът ще превозва само един вид течен товар, или ще бъде продуктовоз. Стойността на кораба зависи също така и от вида на настройката, съоръженията на борда и дори вида на двигателя. Последният може да покачи стойността на един плавателен съд с повече от 0.5 млн. евро.
На практика район 2 на "МТГ Делфин" е четвъртият корабостроителен завод у нас след тези в Русе, Бургас и "Булярд корабостроителна индустрия" (бившата Варненска корабостроителница), където единствено могат да се правят големи кораби.
……………..
Pan.bg26 май 2016 | 15:01