ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Ангелкова: Очакванията ни са за 8 млн. чуждестранни туристи за годината

Слънчев бряг 2009плаж

През 2015 г. рекламата на България бе таргетирана и прецизирана,  като бе заложено основните дейности да бъдат директните форми на реклама – партньорство с туроператори, онлайн маркетинг и участие на форуми и борси. Резултатите се налице през 2016 г. – България изпраща най-добрия летен сезон, а до края на годината очакваме да надхвърлим цифрата от 8 млн. чуждестранни туристи.  Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова пред радио "Фокус", позовавайки се на Отчета за дейността на управляваното от нея министерство за периода 7 ноември 2014 г. – 7 ноември 2016 г. 

В отчета са публикувани и данните на Националния статистически институт, които показват, че само за периода април–септември страната е посрещнала над 5 млн. чуждестранни туристи, а за целия период до месец септември – близо 7 млн. чужденци.

В документа се посочва още, че по Eurosport, Euronews, Discovery Channel, National Geographic е реализирана мащабна рекламна кампания, а по CNN България е била представена като атрактивна туристическа дестинация. Отчита се и, че страната се позиционира като дестинация за по-висок клас туристи. Една от най-големите хотелски вериги в света Hyatt влиза в България с висококатегориен хотел, като е налице е интерес и от други големи брандове като  Four Seasons, Jumeira и др. Преди по-малко от месец на посещение в страната ни за проучване възможностите за инвестиции бе и принцът на Саудитска Арабия Султан ал Сауд.

Освен увеличения брой чуждестранни и български туристи се отчитат и усилията за привличане на повече инвестиции в сектора. Министерството на туризма е разработило инвестиционна карта в областта на туризма. Целта е всички важни проекти в отрасъла да бъдат обединени, за да бъдат представяни на потенциални инвеститори.

За по-малко от 24 месеца са предприети и мерки за насърчаване на публично-частното партньорство в сектор туризъм. На тази основа бе разработен рекламен клип, в който някои от най-големите холивудски звезди споделят личните си впечатления от България. От документа става ясно, че са подписани и споразумения с международни компании, на основата на които в Япония и Саудитска Арабия действат информационни центрове на страната, за което държавата не плаща нищо.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че ротацията във властта трябва да се случи на всяка цена?

Подкаст