КЗК санкционира „Сторе“ ЕООД за заблуждаваща реклама

кзк

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК, Комисията) санкционира „Сторе“ ЕООД с 38 350 лв. (1 % от нетните приходи от продажби на дружеството за предходната финансова 2015 г.) за извършено нарушение по чл. 32 във връзка с чл. 33 от ЗЗК – заблуждаваща реклама.

Производството пред КЗК е образувано по искане на „Озон Ентъртейнмънт” ООД, като в хода на проучването е установено, че в периода от 10.06.2016 г. до 09.09.2016 г. на Фейсбук страницата на „Сторе“ ЕООД се съдържа следната рекламна публикация: „Пощенска кутия за мръсни приказки“ може да бъде закупен само в store.bg“, което твърдение е невярно, тъй като посочената книга се предлага и от други търговци и на никого не са предоставяни ексклузивни права за разпространението й.

Комисията приема рекламното послание за заблуждаващо, тъй като е от естество да подведе лицата, до които достига, и да повлияе  на икономическото им поведение във вреда на останалите конкуренти.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст