Новата вълна от частни клубове

клм

Частни клубове от нов тип печелят все по-голяма популярност сред младите хора. И въпреки че за да ги посети човек не е нужно да е възпитаник на елитна школа или университет, членските вноски са високи, а проверките строги.

Двадесет и шест годишният Тайлър Макинтайър започва да посещава клуба Soho Beach House в Майами преди две години. "Харесва ми атмосферата и естествения начин, по който се завързват запознанства – казва младият предприемач в сферата на технологиите. – Няма нужда да обличаш костюм, да раздаваш визитки и да отговаряш на телефонни обаждания. Понякога ходя на купоните на залез слънце край басейна. Те са шумни и малко шантави".

В частните клубове от новото поколение има по-малко ограничения и повече разнообразие, отколкото в джентълменските клубове от миналото. Те предлагат работни помещения, кинозали, басейни на покрива, затова и привличат млади хора с творчески професии. Членството в Soho House не е евтино – около 2000 долара годишно плюс еднократната такса от 300 долара в началото.

"Преди частните клубове са били елитарни, посещавали са ги хора от една и съща среда, с един и същ стандарт – обяснява Ричард Коуп, старши консултант в компанията Mintel. – Сегашните места са по-подходящи за предприемачи, за хора, които работят здраво и се издигат сами". 

Soho House, открит през 1995-а, се смята за първия клуб от новата вълна. Днес той има 18 филиали в цял свят, включително в Ню Йорк, Истанбул, Берлин, а скоро и в Мумбай. Доходите на групата през 2016-е са се увеличили с 3% до 388 млн. долара, а броят на членовете от 56 хил. на 70 хил. човека.

За да постъпите в клуба обаче не е достатъчно да попълните анкетната карта. Потенциалните членове на Soho House преминават през строга проверка за принадлежност към творческите професии. За по-младите от 27 години е предвиден членски вноски с отстъпки. В замяна се предлагат редица удобства, например в барселонския филиал на веригата има спортна зала в ретро стил, басейн и безплатни занятия по йога. Членовете заплащат сами храната и напитките, а стаите в клубния хотел са с преференциални цени.

Това са спокойни места за общуване и почивка, което е важно в градовете, където се цени личното пространство. Но там също така можеш да "покажеш себе си". Във века на социалните мрежи хората обичат да удовлетворяват своята суета като споделят с останалите къде прекарват свободното си време и в какви ресторанти се хранят. Клубовете от новата вълна предлагат по-практичен подход, позиционирайки се като място за работа на младите предприемачи.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст