рала „Русе – Велико Търново“

 

За ускореното развитие на Северна България е важна и магистралата „Русе –Велико Търново“. Подготовката на строителството й върви с бързи темпове. Предстои Министерството на околната среда и водите да излезе със становище по доклада за ОВОС на проекта и през 2018 г. да  стартират процедурите за инженеринг и избор на изпълнител. Новата АМ „Русе-Велико Търново“ може да бъде завършена през 2021-2022 година.

 

АПИ

След решение на експертите към екоминистерството:

Картбланш за комбинирания вариант на магистралата до Русе

Венцислав Генков – понеделник, 15-01-2018 – 08:00

До края на годината обявяват търг за строежа й

Висшият експертен екологичен съвет (ВЕЕС) при Министерството на околната среда и водите (МОСВ) е одобрил единодушно комбинирания вариант за строежа на автомагистралата от Русе до Велико Търново, научи „Монитор”.

Съветът към екологичното министерство е разгледал изготвените три варианта за трасето (комбиниран, червен и син), които са

извън съществуващия сега път I-5

Всяко от възможните технически решения за магистралата, чиято приблизителна дължина е 133 км, бяха разделени на три подучастъка. Това са Русе – Бяла (40 км), обход на самия град Бяла (почти 36 км), както и Бяла – Велико Търново (малко над 58 км).

Стойност на целия проект е около 2 млрд. лв., които обаче все още не са осигурени. Надеждите на управляващите са, че

финансирането ще бъде набавено
от пари от Брюксел

чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", или чрез събраните в бъдеще такси от тол-системата, или от заемно финансиране.

Вариантите бяха дискутирани от хората в региона на 10 срещи, след като Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) им представи доклад за оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение.

Избраният вариант на трасето (виж картата) беше сред фаворитите и на експертите като най-целесъобразен от екологична, техническа и икокомична гледна точка. Аутобанът Русе – Велико Търново е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява транзитния трафик по коридор 9 и международен път Е-85. С построяването й ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места, смятат от АПИ. „В момента се подготвя

тръжната документация за конкурса

на магистралата”, коментира пред „Монитор” председателят на Управителния съвет на пътната агенция инж. Дончо Атанасов.

Дотук проекта е финансиран с 1.5 млн. лв. идейният и техническият проект, докладът по ОВОС и оценка на степента на въздействие, както и археологически проучвания. Ако всичко върви по план, до края на 2018 г. би трябвало да приключи техническото проектиране и след това да се премине към обявяването на търг за строителство.

Откъде ще минава аутобанът

При комбинирания вариант, като започне на 3 километра източно от Дунав мост, шосето пресича пътя Русе – Силистра и продължава в посока юг-югозапад. Автомагистралата продължава в югозападна посока, след което пресича пътя Русе – Варна и се насочва в южна посока. Трасето минава над р. Янтра с голямо мостово съоръжение югоизточно от с. Белцов. По-нататък е предвидено при 102-рия километър тази магистрала да пресече "Хемус" – в близост до с. Паскалевец, при което продължава право на юг (виж картата).

Тъй като релефът на терена след река Янтра е планински, с дълбоки дерета и високи върхове, се налага изграждането на големи съоръжения – 4 тунела по лявото платно и 2 по дясното, както и 22 мостове и виадукти с обща дължина 14 853 метра. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Също така ще има 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. В този вариант са проектирани 8 площадки за краткотраен отдих.

……………

 

Екоминистерството е одобрило ОВОС на проекта за магистрала "Русе – Велико Търново"

11 януари 2018 / 17:53

София, 11 януари /Лора Метанова, БТА/ Висшият експертен екологичен съвет при МОСВ предлага на министъра на околната среда и водите да издаде решение по оценка на въздействието върху околната среда /ОВОС/ за одобряване на инвестиционното предложение за "Автомагистрала "Русе – Велико Търново". Това съобщиха от пресцентъра на МОСВ. …

 

…………..

МОСВ одобри екооценка за магистралата "Русе – Велико Търново"

Инвестор, В доклада за ОВОС е разгледано съществуващото състояние на компонентите и факторите на околната среда

Висшият експертен екологичен съвет при МОСВ предлага на министъра на околната среда и водите да издаде решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за одобряване на инвестиционното предложение за „Автомагистрала „Русе – Велико Търново“.

На заседанието днес беше разгледан предложеният комбиниран вариант с изпълнение на габарит А27, предложен от Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ), съобщават от пресцентъра на екологичното министерство.

Още по темата

ОВОС на магистралата Русе – Велико Търново разглежда три варианта на трасето

 

При вземане на решението съветът се е съобразил с документацията по ОВОС, получените становища в хода на процедурата, резултатите от общественото обсъждане, постъпилите предложения и становищата на възложителя по тях.

С решението по ОВОС са предложени условия и мерки за предотвратяване, намаляване или възможно най-пълно отстраняване на предполагаеми неблагоприятни въздействия върху околната среда за различните етапи на реализация на инвестиционното предложение.

В доклада за ОВОС е разгледано съществуващото състояние на компонентите и факторите на околната среда и са оценени евентуалните въздействия от изграждането на автомагистралата при различните варианти на трасето. Всички условия и мерки са задължителни за изпълнение от страна на възложителя АПИ и подлежат на контрол.

Процедурата по ОВОС е започнала в МОСВ  през февруари 2016 г. Уведомено е засегнатото население и са направени консултации за определяне на обхвата, съдържанието и формата на доклада за ОВОС.

Проведени са срещи за обществено обсъждане на документацията по ОВОС в общините Русе, Иваново, Две могили, Борово, Ценово, Бяла, Полски Тръмбеш, Павликени, Велико Търново, Горна Оряховица. За запознаване на засегнатата общественост е осигурен най-малко 30-дневен достъп до доклада за ОВОС и приложенията към него.

………..

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще помогнат ли необозначените полицейски автомобили, които МВР планира да купи, за по-добрия контрол на агресивните шофьори?

Подкаст