След скандала БДЖ удължи срока за оферти за ремонт на локомотиви

влак

Удължаваме срока за получаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви, за да дадем възможност на повече фирми, които имат интерес да участват в нея. В процедурата могат да участват както български компании, така и от целия Европейски съюз. Това заяви управителят на "БДЖ "Пътнически превози" Пламен Пешаров след взетото решение. 

Изявлението е по повод скандала от последните дни – две компании от бранша – русенската "Експрес Сервиз" ООД и "БДЖ Кончар" АД, сигнализираха за серия обществени поръчки за ремонт на локомотиви на "БДЖ Пътнически превози" на завишени цени. Първата компания редовно е отстранявана от търговете, а втората няма право да участва, защото е дъщерна компания на "Холдинг БДЖ" и няма лиценз от железопътния регулатор. Компаниите твърдят, че освен в завишените цени на ремонтите, проблемът е и в множеството въпросителни около тяхното качество. Поръчката за поддръжката на 9 локомотива за срок от три години за над 4 млн. лв. без ДДС е публикувана на 12 февруари.  Условията са така написани, че на тях отговаря една единствена компания – "ЖП Тракция", казаха от двете фирми.

От БДЖ съобщиха, че офертите са за участие в обществена поръчка с предмет: "Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на "БДЖ Ц Пътнически превози" ЕООД за тригодишен период".

"Ремонтът на локомотиви е комплексна услуга и ние възлагаме на външен изпълнител само онази част, която не може да бъде извършвана от служители на дружеството. Това са специфични дейности, свързани например с електрониката на тяговия подвижен състав, софтуер и настройките", подчерта Пешаров. 

Според него е напълно недопустимо процедура със състезателен характер да бъде определяна като нагласена, след като всички условия са публични и достъпни за имащите интерес да участват компании.

"Изискването към участниците е да направят оферта за ремонт на км/пробег, като това ще гарантира качеството на услугата и ще предотврати извършването на фиктивни ремонти. Сумата, която е обявена в процедурата е прогнозна стойност. Никъде в документацията няма изискване ремонтите да се извършват за 8 часа. В София и около нея има минимум 5 бази, подходящи за изпълнението на предмета на поръчката",  добави още той.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст