Съюз на пивоварите в България – БРОШУРА -МАЙ 2018+Кафе+Вода

50% от приходите от концесии за минерална вода – за общините

04.11.2018 20:21; Христо Николов 24 часа;

Промени в наредба предвиждат общините да получават по-голям дял от приходите от концесии на минерална вода.

Общините ще получават вече 50% от това, което плаща концесионерът на минерална вода, чието находище се намира в района на общината, а не 30% както досега. Това предвижда проект на нова наредба за концесиониране на минерални води, която екоминистерството пусна за обществено обсъждане. Тя се приема заради новия концесионен закон, който влезе в сила на 2 януари 2018 г.

Процедурата за концесиониране на минерална вода вече става само една – състезателна процедура на един етап, като не се допуска договаряне между кандидата, от една страна, и общината или държавата, от друга. Досега имаше различни състезателни процедури. При новата кандидатите ще подават наведнъж заявление и оферта, които трябва да се отворят публично.

Максималният срок на концесията за минерална вода се изравнява с този за останалите подземни богатства – 35 години. Той обаче не е задължителен и може да е и по-кратък. Сключените досега договори запазват действието си до края на срока им, но условията по тях трябва да отговарят на новия закон и на новата наредба. В България има 15 държавни концесии за минерална вода и 8 общински.

От концесионни плащания за експлоатацията на минералните извори годишните приходи са в рамките на 3 млн. лв. Ако промените в наредбата бъдат приети, то общините ще си разделят близо 1,5 млн. лв.

Най-значителни от концесията на минерални води имат Столичната община, Девин, Хисаря, Балчик, Сандански, Берковица и Велинград.

………..

 

Съюз на пивоварите в България

 

"Болярка ВТ" АД

5000 Велико Търново, ПК 68 ; ул. “Христо Ботев” №90 ; централа: 062 /61 62 62

[email protected]

Изпълнителен Директор Ивайло Тодоров

тел. 062/61 62 65 ; e-mail: [email protected] ; e-mail: [email protected]

Търговски Директор Петър Борсуков

тел. 062/61 62 60 ; e-mail: [email protected]  ; e-mail: [email protected]

 

…………….

Пивоварна „Бритос“

Адрес: бул. „Никола Габровски“ № 92, 5002 Велико Търново, България
Тел: +359 62 67 01 81
Отдел продажби: [email protected]

Управители: ГАБРИЕЛА ГРИГОРОВА ПОПОВА и ХРИСТО РАДОСЛАВОВ ПОПОВ.

…………….

 

"Каменица" АД
ЦЕНТРАЛЕН ОФИС СОФИЯ

София 1113, бул. "Цариградско шосе" 99, Офис сграда Алфа Банк, ет. 3

 ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА: [email protected]
ТЪРГОВСКИ ОТДЕЛ: [email protected]
ОТДЕЛ МАРКЕТИНГ: [email protected]

РЕКЛАМА: Ralitza KrustevaCorporate Affairs/PR Manager 

 T +359 2 974 0367 | GSM +359 898 774 268

 [email protected] | www.kamenitza.bg

 

„Карлсберг България“ АД
Централен офис: ж.к. Младост 4, Бизнес Парк София, сграда 10, етаж 4 , 1766 София, България

тел: +359 2 44 01 360

РЕКЛАМАТА: Dragomir Gyurov    – Account Executive

 AMI Communications Bulgaria │ Public Relations & Consulting

t: + (359) 2 989 51 15 │ m: + (359) 886 634 580 │ 135 B, Rakovski str. │ 1000 Sofia

[email protected]

………………

 

„Ломско пиво” АД
ул. „Ал. Стамболийски” № 43 гр. Лом 3600 ; тел:  (0971) 68 216 и (0971) 66 259

e-mail: [email protected] и              [email protected]

ЗА ИНВЕСТИТОРИ

Директор връзки с инвеститорите: Христо Ганчев
мобилен: 02/988 24 13
е-mail: [email protected]

 

…………….

 

„ЗАГОРКА“ АД

Kiril Georgiev – Corporate Communications Manager

 E:  [email protected] ; T:  +359 (2) 9760 630 ; M: +359 895 561 700

W: www.zagorkacompany.bg

 7 Georgi Belov str., Goroubliane, 1138 Sofia, Bulgaria

 

Асоциирани членове

< >Доровски инвест ООДБулмалц ООДМалтери Суфле България ЕООДБулхопс ООДАйс Техник ЕООДАксереал България ЕООДАктуал Индъстрис ООДБерил Ж ЕООДKХС Загора АДМърчандайзинг сървиз ЕООДТаллпак България ООДRastal GmbH – ГерманияИнститут по криобиология и хранителни технологии (ИКХТ)Университет по хранителни технологии, Пловдив (УХТ)BULHOPS

4600 Велинград, Инд. зона, ул. „Хмела“ 1,
тел: 0888 773 801
e-mail: [email protected]

Производство на хмел и хмелов гранулат тип 90.

…………….

Айс Техник ЕООД – София 1225

Ул.Железопътна №61. Тел. 0888 – 62 95 39, E-mail: [email protected]

Техника за бирената промишленост

………..

 

 

Axereal България ЕООД

1680 София ; Бул. България 98 – Бизнес център Астра ; вх. Д, ет.2, офис 4Г

Тел.: +359 2 450 3777; +359 888 973 441 .

събира и продава зърнени и маслодайни култури както на вътрешния, така и на външния пазар. Част от житните растения се преработват чрез производствени инсталации в брашно, малц и фуражи.

……………

Актуал Индъстрис ООД

Централен офис – Пловдив

Пловдив 4003, ул. "Рогошко шосе" 6 , тел.: +359 32 90 60 00, тел.: +359 32 90 60 01/06
GSM: +359 886 555 900
e-mail:[email protected]

търговска компания предлагаща на българския пазар индустриални продукти за различните промишлени отрасли: полиграфия, преработка на хартия, етикетиране, производство на гъвкави опаковки, мебели, обувки, строителна индустрия, пречистване на индустриални и битови отпадни води и други.

………….

Берил – Ж ЕООД

Офис и склад: гр. София 1179, ул. Цветан Лазаров 11А

тел. 02 970 9497 ; [email protected]

Основната дейност е дистрибуция на помпено оборудване за всички видове производства, препарати за миене и дезинфекция, системи за товарене и разтоварване на мляко, разходомери и оборудване за пивоварни.

…………

 

КХС Загора АД

6000 Стара Загора, бул.”Патриарх Евтимий” № 23

Част от „Холдинг Загора” ООД

бул.”Патриарх Евтимий” № 23, Стара Загора 6000, Тел. +359 (42) 600 603

…………..

Мърчандайзинг Сървиз ЕООД
маркетингово планиране и мърчандайзинг услуги

Централен офис: 1360 София, България, ул. Обелско шосе 18

тел./факс: + 359 2 824 1188; мобилен : +359 888 920 496

[email protected]

………..

 

13 години след създаването на Tallpack International в Холандия, Marco Mulder и Hubert Verheul основават Tallpack Bulgaria. От 2011 Tallpack Bulgaria предлага широка гама от решения за вътрешен транспорт, транспортиране на палети, системи за пакетиране и стабилизиране на товари. Основните дейности включват проектиране, доставка и поддръжка на машини за чембероване, палетизиране, опаковане със стреч фолио, пълнене в чували, мащини за стреч худ опаковане, както и доставка на основните им прилежащи консумативи. В допълнение, Tallpack Bulgaria предлага всички дейности, свързани със сервизиране и поддръжка на доставеното оборудване. Склада и седалището на фирмата се намират в Стара Загора. Tallpack Bulgaria е част от Tallgroup

Южна индустриална зона, сграда Терамис 2007 ПК 158
Стара Загора 6000 БЪЛГАРИЯ
+359 (42) 910 222 и +359 (42) 910 100

……………..

 

Съюз на пивоварите в България

 

D O R O T E Y A  N I K O L O V A  I   PR Account Executive

      Corporate and  Marketing communications 

    knowbox I  Marketing Communications Agency

      M  +359 88 949 3666 

      E    [email protected]

      W  www.knowbox.bg

    А  22 Ivan Vazov str., 1000 Sofia, Bulgaria

   

За „Каменица” АД:
„Каменица” АД, водеща пивоварна компания в България, е част от Molson Coors Company. Компанията оперира с една пивоварна в град Хасково. Дружеството е единственият български пивопроизводител, който съчетава 3 световноизвестни пивоварни традиции – Белгийската, Немската и Чешката, като по този начин очарова своите потребители и клиенти с изключително богато портфолио, включващо местните марки Kamenitza, Astika, Бургаско, Славена, както и водещите интернационални марки Staropramen, Stella Artois и Beck’s, които произвежда по лиценз. Безценна част от портфолиото са и вносните марки – белгийските Leffe Blonde, Leffe Brune, Hoegaarden, най-известната мексиканска бира в света Corona Extra, американската крафт бира Blue Moon, както и изкусителното предложение от страната на сайдера – Великобритания – Carling British Cider. За последните две години „Каменица” АД е инвестирала повече от 60 млн. лева, по-голямата част от които са вложени в пивоварните в Хасково.
За повече информация: www.kamenitzacompany.bg.

За Molson Coors Brewing Company:
Molson Coors Brewing Company е водеща глобална пивоварна компания, която предлага изключителни брандове на почитателите на бирата в целия свят. Компанията произвежда и продава портфолио от водещи премиум марки като Coors Light, Molson Canadian, Carling, Staropramen, Blue Moon, и Cobra – в Северна и Южна Америка, Европа и Азия. В Канада компанията оперира чрез Molson Coors Canada; в САЩ – чрез MillerCoors; във Великобритания и Ирландия – чрез Molson Coors UK; в Централна Европа – чрез Molson Coors Central Europe, а извън тези пазари – чрез Molson Coors International. Molson Coors е включена в Индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index), като непрекъснато търси нови възможности за оптимизиране в сферата на корпоративната отговорност. За повече информация посетете корпоративния уебсайт на компанията: www.molsoncoors.com.

 

Продажбите на газирани напитки се сриват, а на бутилирана вода растат

 

Автор:money.bg 08.05.2018 13:49:15

Продажбите на газирани напитки намаляват, а тези на бутилирана вода се увеличават. Coke (Coca-Cola) и Pepsi записват понижение от 2 и 4,5% съответно по обем в САЩ през 2017 година, показва годишният доклад Beverage Digest, цитиран от Business Insider. В същото време Aquafina (собственост на Pepsi) и Poland Springs (собственост на Nestle) – брандове бутилирана вода, растат с по 2,6 и 2,5%.

Като цяло газираните напитки отчитат спад в продажбите по обем от 1,3%, докато бутилираната вода расте с цели 6,2% за миналата година.

Бумът на продажби на бутилирана вода се задава отдавна. След продължил десетилетия постоянен растеж, този сектор надминава продажбите на газирани напитки за първи път през 2016 година в САЩ, достигайки 48,4 милиарда литра.

"Бутилираната вода е маркетинговият трик на века", написа Джон Джуел в The Week през 2014 година. Компаниите, които продават вода, казва той, успяха да убедят хората, че купуването на този продукт е по-здравословният избор, отколкото газираните напитки със захар. Но сравнението е грешно. Бутилираната вода не е тяхна алтернатива – тя е алтернатива на водата от чешмата, която е безплатна, а пиенето ѝ е доста по-природосъобразно.

Като купуват бутилирана вода, потребителите целят да представят себе си като умни и грижещи се за здравето си – макар че могат просто да пият вода от чешмата, което е 2000 пъти по-евтино, коментира той.

…………..

Любимата ви марка минерална вода скоро може да има ново име

 

Автор:Мина Стойчева 09.11.2017 15:12:59

Който следи редовно медиите у нас, няма как да не е попадал на темата за готвената промяна в етикетите на бутилираната минерална вода или по-точно за замяната на имената на отделните търговски марки с тези на минералните извори.

Надали обаче за българския потребител това нововъведение е толкова съществено. За компаниите на пазара, които генерира над 270 милиона лева приходи, тази тема обаче е от съществено значение. Според оценката на някои експерти, ако промените в Закона за храните влязат в сила, това би могло да доведе до облагодетелстване на едни компании за сметка на други.

Дали това ще стане, ще се разбере, ако измененията в нормативния акт бъдат приети на второ четене от парламента. Засега те са минали на първо и предстои предложенията да бъдат разгледани отново, като има възможност за въвеждането на промени в текста.

Какво точно предвижда законопроектът?

"Зa" и "пpoтив" пpoмeнитe

Πpoизвoдитeлитe нa бyтилиpaнa минepaлнa вoдa y нac ca paздeлeни в двe opгaнизaции – Acoциaция нa пpoизвoдитeлитe нa бeзaлĸoxoлни нaпитĸи в Бългapия (AΠБHБ) и Cъюз нa бeзaлĸoxoлнaтa пpoмишлeнocт в Бългapия (CБΠБ). И тexнитe члeнoвe ca нa пpoтивoпoлoжни пoзиции пo oтнoшeниe нa зaĸoнoдaтeлнитe пpoмeни. Oт cъюзa cмятaт, чe тe тpябвa дa бъдaт въвeдeни, a oт acoциaциятa нacтoявaт, чe измeнeниятa биxa имaли caмo нeгaтивeн eфeĸт въpxy пaзapa.

Cpeд члeнoвeтe нa CБΠБ ca ĸoмпaниитe зaд мapĸитe "Бaлдapaн Cпpинг", "Гopнa бaня", "Бyлминвeĸc – Гopнa бaня", "Xиcap", Цeнтpaлният ĸooпepaтивeн cъюз и дpyги. B acoциaциятa пъĸ влизaт "Дeвин", "Mиxaлĸoвo", "Бaнĸя" ("Koĸa-ĸoлa XБK Бългapия") и дpyги.

…………….

Nestle купи правото да продава кафето на Starbucks

7.5.2018 Инвестор, Швейцарският гигант ще плати 7,15 млрд. долара в една от най-мащабните сделки в историята си

Швейцарската Nestle ще плати 7,15 млрд. долара за правото да продава продукти на Starbucks – от кафе на зърна до капсули, пише Bloomberg. Това е третата най-мащабна сделка в 152-годишната история на хранителния гигант.

Срещу солидната сума компанията ще има право да продава пакетирани продукти на Starbucks в супермаркети, ресторанти и кетъринг. Кафето ще продължава да се пакетира в САЩ, става ясно още от условията по споразумението между двата гиганта.

Още по темата

Собственикът на Costa иска да отделки веригата кафенета в ново дружество

Nestle е изпратила 2017 г. с приходи в България за 258 млн. лв.

 

С този ход Nestle ще подкрепи своите брандове Nescafe и Nespresso, които са достигнали лимита на своите продажби, смята агенцията. По Euromonitor Nescafe непрекъснато губи пазарен дял в последните години.

Като цяло продажбите на Nestle отбелязват своя най-бавен ръст за последните две десетилетия и анализаторите са категорични: Nestle се нуждае от голям бранд и то веднага.

За Ален Оберхубер от MainFirst Bank в Цюрих Starbucks е единственият бранд, който отговаря на нуждите на Nestle. Експертът посочва, че ходът е позакъснял, но пък е "абсолютно жизненоважна стъпка".

Надеждата е, че със сделката Nestle ще може да устои и на най-голямата си заплаха – JAB. Компанията похарчи 30 млрд. долара, за да създаде своя кафеена империя, подсилвайки я със звеното на Mondelez.

След новината акциите на Nestle поскъпват с над процент по време на търговията на борсата в Цюрих, след като от началото на годината записаха спад от 9 на сто.

………

Канадска пивоварна предлага специална бира "Г-7" със съставки от седемте страни

8.6.2018 Инвестор, Ечемикът например е канадски, а дрождите са германски

La G-7, специална бира, произведена от микропивоварна в Източна Канада, ще бъде на разположение на участниците в срещата на върха на Г-7, за да вдигат тостове за успехите си или да удавят провалите си, съобщава ДПА.

Пивоварната от Шарлевоа е започнала да предлага леката бира със сравнително високо алкохолно съдържание от 7 процента няколко седмици преди форума, който се провежда днес и утре.

Тя се продава и в хотела, където ще се срещнат участниците.

Търсех начин да създам нещо специално за този фантастичен случай, разказва пивоварят Никола Маран.

Той е избрал съставки от всички страни участнички в Г-7.

Ечемикът например е канадски, а дрождите са германски.

/БТА/

……….

Бири с вкус на мед, люти чушки и кафе ще бъдат предлагани на международния бирен фестивал Бургас

Бургас, 20 юни /Галя Тенева, БТА/
Крафт бири с вкус на мед, люти чушки, бекон, стриди, кафе и др. ще бъдат предлагани на международния бирен фестивал Бургас. Става въпрос за вид бира, която се произвежда в занаятчийски пивоварни и се характеризира с отличаващи се вкусови качества. Има крафт бири, при които се усеща вкусът дори на шоколад. Това съобщиха организаторите на събитието, което ще се проведе в експозиционния център "Флора" в края на месеца. Ще участват над 20 фирми с повече 101 пивоварни.
Основната цел на фестивала е максимална популяризация на големия брой висококачествени чуждестранни марки бира, както и на българските производители на крафт бира.
Обикновено крафт пивоварните са частни, малки и произвеждат ограничено количество бира. Пивоварите обаче не залагат толкова на количеството, колкото на качеството и вкусовете на бирата. Сред крафт бирите може да намери някои по-традиционни вкусове, но с осезаемо по-добро качество. Има и бири, отлежавали в бъчви от бърбън, които се обогатяват с допълнителен аромат, добавиха организаторите на фестивала.
Вносители на немски, чешки, белгийски, английски, полски, шведски и японски бири ще представят най-доброто от пивоварните на съответните страни.
По време фестивала ще има и концерт на група "Обратен ефект".

/РУМ/

……………

Tеодор Несторов става маркетинг директор на Карлсберг България

Автор:money.bg 20.06.2018 15:10:19

Теодор Несторов поема нова роля като маркетинг директор в Карлсберг България, съобщиха от компанията.

Той има богат професионален опит в областта на маркетинга и комуникациите. Несторов е част от екипа на компанията от юли 2014 година. За последните четири години работи по различни успешни проекти, сред които лансиране на нови продукти и изграждане на стратегията на марката "Шуменско".

Преди Карлсберг България, Несторов има опит на различни маркетингови позиции в Монделийз България, където е отговарял за едни от най-големите марки и продуктови сегменти на пазара на шоколад и кафе в България.

Теодор Несторов има бакалавърска степен по Бизнес Администрация в City Collage Thessaloniki (affiliated institution of the University of Sheffield) и магистърска степен по Стратегически Маркетинг в Birmingham University.

"Шуменско" е една от водещите бирени марки у нас, част от портфолиото на Карлсберг България. През 2017 година "Шуменско" чества 135-тата си годишнина като отбелязва сериозни ръстове през последните две години. За 2017 година Шуменско постигна увеличение в обемите от 15,2%, което се отрази и на ръст в дяла му от общия бирен пазар в страната.

Продуктовото портфолио на компанията Карлсберг България включва националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen и други. Карлсберг България предлага на нашия пазар и сайдера Somersby в четири разновидности.

……………

"Кока-Кола ХБК" ще продава в България сръбската изворна вода "Роса".

26.6.2018 Капитал, "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" вече продава изворна вода "Роса" и на българския пазар. Тя се бутилира в сръбския завод "Власинка", който стана собственост на компанията през пролетта на 2005 г. Новият продукт допълва фирменото портфолио и с изворна вода към досега предлаганата минерална с бранда "Банкя".

Във всички канали за търговия

Водата "Роса" е с ниско съдържание на натрий и е подходяща и за бебета и деца, както и за приготвяне на храната им. Тя ще се предлага в пластмасови бутилки от 0.5, 0.750 и 1.5 литра във всички канали за търговия, а също и в детски клубове и увеселителни паркове, уточниха за "Капитал" от "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани". Водата ще се продава на цените, на които се продава и минералната "Банкя", която стана собственост на компанията през 2005. "Роса" обаче няма да присъства в хорека канала, защото там предложението на "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" е за "Банкя" в стъклени бутилки.

Продажбите на новия за българския пазар продукт ще бъдат подкрепени с телевизионна, външна и дигитална реклама, както и с комуникационни материали в търговските обекти.

Срещу 21.5 милиона евро

През пролетта на 2005 г. гръцката Coca-Cola Hellenic Bottling Company и американската Coca-Cola закупиха срещу 21.5 милиона евро втория по големина производител на бутилирана вода в Сърбия – компанията "Власинка", основана през 1998 г. и собственост дотогава на фирма "Симпо". Покупката включваше производствените съоръжения в Сурдулица (Югоизточна Сърбия), както и марката вода "Роса". Интерес към сръбската фабрика по това време проявиха и "Нестле" и "Данон".

Сделката бе част от експанзията на Coca-Cola Hellenic Bottling Company на пазара на негазирани безалкохолни напитки. Сега изворната вода "Роса" напуска пределите на Сърбия, като България е първият задграничен пазар за продажбите й.

Пазар за 750 млн. литра годишно

През 2017 консумацията на бутилирана вода в страната достига 750 млн. литра, като нараства ежегодно с 6-7% в обем през последните няколко години. Годишната консумация на глава от населението е 106 литра, с което България се доближава до Германия, Италия и Франция, посочи Жана Величкова, председател на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

"Минералната бутилирана вода е с около 50% дял , изворната е една трета, а трапезната – една шеста от пазара в обем. В топ 3 на компаниите при минералната вода са "Девин", "БК Горна баня" ("Горна баня" с червената точка) и "Кока Кола" ("Банкя"). "Девин" е лидер и при изворната вода с над 50% дял в обем. Като цяло предложенията при изворната вода са по-малко: освен "Девин" значими тук са "Нова трейд" ("Бачково"), "Балдаран" и "ТПК Михалково", уточни за "Капитал" Александър Екимов от Агенцията за маркетингови изследвания Global Data.

Сделки в сектора

В края на миналата година полският собственик на соковете Queens – Grupa Maspex, разшири бизнеса си в България, като придоби местната компания "Акварекс-В", която бутилира минералната вода "Велинград". Сделката бе през дъщерното дружество "Тимбарк България", което купи 99.84% от "Акварекс-В" срещу неоповестена сума. Продавач бе компанията "Столарски и синове", която е еднолична собственост на председателя на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски, чието семейство притежава и автобусната компания "Карат-С".

Продажбата на "Акварекс-В" бе поредната сделка в сектора на безалкохолните напитки. В началото на 2017 г. белгийската група Spadel плати 120 млн. евро на американския инвестиционен фонд Advent за бутилиращата компания "Девин" в една от знаковите за годината покупки. През юли м.г. пък чешката Karlovarské minerální vody (KMV) финализира придобиването на бутилиращата компания на Pepsi в България – "Куадрант бевъриджис", като цената на сделката също не беше оповестена.

…………..

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст