ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Най-бързите суперавтомобили

клм

Автомобилните технологии се развиват с шеметни темпове. Затова няма да е за чудене, ако максималната скорост на свръхколите някой ден се изравни тази на самолетите. До неотдавна беше немислимо която и да е шосейна "тупалка" дори да опита да премине границата от 300 км. в час. Сега това могат да направят с лекота поне 30 модела на различни производители. Сред тях са обичайните заподозрени са Ferrari, Lamborgini. Bugatti, Porsche, Mercedes, Jaguar, McLaren, Pagani и други гиганти на високите скорости. Тук ще ви представим част от най-бързите и най-яростни спийдъри. С уговорката, че съществуват и супертунинги като SSC Ultimate Aero и Hennessey Venom, които също са способни да изпреварят най-силния вятър.

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport официално е най-бързата серийно произвеждана кола в света. Легендата с чудовищен двигател от 1200 конски сили постави рекорд за скорост със своите 431 км/час, постигнати на пистата за тестове Ehra-Lessien на Volkswagen в Германия през 2010-а. За да постигне това върхово постижение Bugatti премахна електронния ограничител на автомобила си, който обикновено стопира скоростта на 415 километра. Речникът със суперлативите на автоманиаците е недостатъчен да опише тази кола, а след няколко часа, прекарани в нея, светът изглежда много по-бавно място. Това не е просто суперавтомобил, Bugatti Veyron Super Sport е създаден, за да бъде GT par excellence.

Koenigsegg Agera R
С битурбо V8 двигател, който произвежда 1140 к.с., не е чудно, че Agera R може да полети до 418 км/ час. Ускорението на този Koenigsegg от 0 до 100 км/час става само в рамките на 2.9 секунди. Представете си как ще ви изгледат, ако постигнете това на старт на светофар. Koenigsegg Agera R несъмнено е модерен и ефективен суперавтомобил. Петлитровият V8 двигател тежи само 197 кг. заедно със съединителя, сухия резервоар, системата за отработени газове, турбото и колекторите.

McLaren F1
McLaren F1 не е създаден, за да подобри рекорда за максимална скорост, но това, че е ужасно бърз е резултат от аеродизайна и мощноста на автомобила. Последният великолепен аналогов автомобил е с 627 к.с., двигател с 7500 об / мин BMW V-12; шест степенна ръчна скоростна кутия, а седалката на водача е монтирана в средата. В случая няма да получите антиблокиращи или спирачки, контрол на сцеплението, силово кормилно управление или нещо подобно на електронна защитна мрежа, независимо, че колата струва почти 1 млн. долара. Но пък ще имате автомобил, който не трепва на пътя дори при максималните за него 391 км/час.

Pagani Huayra
Това е наследникът на всемогъщия Pagani Zonda и е кръстен на южноамериканския бог на вятъра Хиара Тата. Хибридът е с по-добро съотношение мощност-тегло дори в сравнение с Bugatti Veyron SS. Huayra тежи само 1350 кг., но използва 6-литров 60-градусов V12 двигател, произведен от AMG, с две турбокомпресора, за да произведе 700 к.с. и въртящ момент от 728. Това означава ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3.5 секунди и над 370 км/ч максимум. Тя има седем степенно последователно задвижване на задните колела, а кутията е интересна, тъй като не е с двоен съединител.

Lamborghini Veneno
Венено е име на боен бик, при това сред най-силните и най-бързите, способен да изправи до стената не един топматадор. Lamborghini Veneno е нещо подобно – изцяло пълноправен експонат, базиран на легендата Aventador. Той има същия 6.5-литров V12 двигател, надут до 739 коня, постоянно окачване 4WD, вътрешно окачване и карбоново монококово шаси. Венено струва 3 млн. евро без ДДС и е лимитирано само в три бройки за трима горди собственици, които порят вятъра с над 355 км/час. Тя е изработена по случай 50-ия рожден ден на Lambо. И макар че би било по-евтино да се сервира торта, това не е начинът, по който работи тази компания. Затова ги обичаме.

Aston Martin One-77
Aston Martin One-77 е върховният Aston. Това е суперавтомобил в ограничена серия само за супербогатите, който развива 355 км/час. Името му идва от факта, че струва един милион паунда и са направени само 77 бройки. Мускулестата предница се извива назад към изпъкналите колела и широката задна броня. Под карбон-фибровата обвивка се крие изключителна технология, вдъхновена от моторните спортове – окачване на плъзгачите и скоростна кутия с рязък превключвател. Цената сама по себе си означава, че Астънът има много малко директни конкуренти, освен Bugatti Veyron. Като се има предвид изключителността на One-77, този британски суперавтомобил трябва да влезе в историята като едно от наистина специалните творения.

Ferrari Enzo
Официално, суперавтомобилът се казва Ferrari Enzo Ferrari, но в Маранело го наричат просто "Enzo".  Този духовен наследник на 288 GTO, F40 и F50 стъпва извън съществуващия модел на класическото Ferrari. Енцо прескача технологичните бариери на шосейните автомобили и се доближава до философията на Формула 1, където "черните кончета" са легендарни с триумфите си. Enzo изглежда интензивен, целенасочен, драматичен, по-малък от F50, но пък развива внушителните 350 км/час. Предният край с повдигнатия нос е отражение на болид от F1. Enzo се предлага само в червено и жълто, и никак не е изненадващо, че дори при много високата му цена всички 349 бройки бяха разграбени.

Porsche 918 Spyder
Почти е невъзможно да се говори за Porsche 918 Spyder, без да се сравнява и контрастира с McLaren P1 и LaFerrari. Това е триото, което съставлява така наречената "света троица" на хиперколите. Понякога Porsche се смята за най-скромната от трите и със сигурност най-евтината, ако може да определите с тази дума нещо с цена от над 600 000 паунда. Но в много отношения тя всъщност е най-впечатляваща. Става дума за най-използваемият от хибридните режими и най-гръмотевичният звук, излизащ от 4.6-литров V8 двигател. Накратко, всички обожават 918 Spyder, особено когато той се понесе с 340 км/час.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Смятате ли, че има политически натиск върху съдебната ни система?

Подкаст