Според слухове от многобройни източници 68-годишната Анна Уинтур, главен редактор на американското издание на Vоgue, възнамерява да се оттегли след излизането на септемврийския брой на списанието. Представител на издателството Condе Nast, на което то принадлежи, побърза да опровергае категорично тези приказки. Вместо това само засили съмненията, защото не спомена нищо за бъдещите планове на Уинтур. А без нея е трудно да си представим света на модата.
През 2018-а Анна Уинтур отбелязва 30-годишнина като главен редактор на най-старото луксозно фешън списание в света. Впрочем до корпоративния рекорд й остават още осем години – в началото на ХХ в. главният редактор на изданието – Една Чейз, се задържа на този пост 37 години. Разбира се, Уинтур едва ли ще остане без връзки и предложения за работа. Говори се, че Британският съвет на модата със сигурност може да й предостави висок пост и добра заплата.
През месец май 2017-а Анна получи от нейно величество Елизабет Втора титлата "Дама командор на Ордена на Британската империя". Тя бе удостоена с високата чест за принос в развитието на журналистиката и модата. Британската кралица дори се присъедини към нея на едно от ревютата през Седмицата на модата в Лондон сезон "Есен-зима 2018".
Онези, които не са свързани с фешън индустрията, научиха за сложния й характер през 2006-а, когато излезе филмът "Дяволът носи Прада". В него Анна е прототип на героинята на Мерил Стрийп – изключително талантлив и взискателен до тираничност главен редактор на модно списание. Истинският "дявол" демонстрира чувство за хумор, като посети премиерата.
Уинтур наистина е майстор на оригиналните хрумвания и новите тенденции. През 1989-а на корицата на "Модната библия" именно по нейна инициатива попадна тъмнокожият супермодел Наоми Кембъл. И не просто в някой от броевете, а в септемврийския, който се смята за най-важния през годината, защото открива сезона. През 2009-а излезе документален филм, разказващ за процеса на създаване на най-дебелия брой в историята на списанието през 2007-а. Лентата с логичното название "Септемврийски брой" влезе незабавно в списъка на най-добрите филми за модата.
Въпреки че много от шефовете на Conde Nast се опитваха да убедят Анна Уинтур в началото на редакторската й кариера да не снима за корицата звезди от шоубизнеса вместо модели, продажбите на списанието всеки път достигаха нови висоти, а конкурентите му бързаха да копират поредната нова революционна инициатива. Читателите на Vоgue имаха най-много претенции към Уинтур през април 2014-а, когато на корицата му се появиха рапърът Кание Уест и съпругата му Ким Кардашиян. Коментаторите в социалната мрежа не се зарадваха особено на появата на Ким на преден план. Всъщност тя се прочу най-вече заради домашни видеоклипове, публикувани в интернет, и излизаше, че Анна сякаш подкрепя парвенюшките й изяви.
Vogue не става често арена за политически дискусии, но когато Хилари Клинтън се кандидатира за поста президент на САЩ, Уинтур не остана равнодушна. Главният редактор изцяло подкрепи избраницата на демократите и дори възнамеряваше да я публикува за втори път на корицата на списанието в случай на победа на първата жена президент (предишният брой начело с Хилари е от декември 1998-а).
През 2014-а Уинтур посрещна бившия американски президент Барак Обама и съпругата му Мишел в дома си в престижния квартал "Гринидж Вилидж" на вечеринка за набиране на средства за Демократичния национален комитет. Същата вечер 30 съмишленици жертваха около 33 хил. долара, платени като вход за закритото мероприятие.
Всеки първи понеделник на май в Нюйоркския музей за изкуство "Метрополитен" се провежда бляскавият MET Gala Ball. Откакто Анна се заема с организацията на тържествата през 90-те години на ХХ в., дейността й е донесла към 2016-а на Института по костюмите 175 млн. долара. Първоначалната мисия на организаторите е събирането на средства за различни благотворителни организации, само че Уинтур превръща сбирката в очаквано и престижно събитие. MET Gala Ball напомня по нещо церемонията за връчването на наградите "Оскар", но на входа трябва да изглеждате по-разкошно от всякога и поне малко да сте симпатични на Анна. За честта да получат благосклонността й стотици успешни и прочути хора са готови да платят всяка цена. Иначе казано, Vogue не е просто модно списание, а Анна Уинтур отдавна е престанала да бъде обикновен главен редактор.