Тайните на създателя на Victoria’s Secret

клм

Лесли Уекснър е собственик на 5.6 млрд. долара, които е спечелил от компании като Victoria’s Secret, Pink, Express и The Limited. Той контролира 41% от американския пазар на бельо, чийто обем е 13.2 млрд. долара. Но най-голямото му постижение е, че променя завинаги образа на този бизнес, превръщайки го в благочестиво предприятие, което спокойно може да съществува редом до ресторанти или кинотеатри.

Уекснър е роден на 8 септември 1937-а в семейството на емигранти в щата Охайо в САЩ. След като завършва специалността мениджмънт в университета, започва да работи в магазина за дрехи на родителите си Leslie’s, наречен така в негова чест. На 26 години се замисля защо семейството му работи толкова много и печели толкова малко. Докато баща му и майка му са в отпуск, той изчислява разходите и приходите от всяка стока и установява, че скъпите рокли и палта практически не се продават, а цялата печалба на магазина идва от продажбите на евтини ризи и панталони. Лесли заявява на баща си, че може да управлява търговския обект по-добре от него и че е необходимо да се отърват от непродаваемите дрехи. В отговор е посъветван да си потърси друга работа.

Убеденият в правотата си млад мъж взима заем 4 хил. долара от леля си и открива собствен магазин The Limited. Името му не е случайно – в него се предлагат ограничен, но ползващ се с търсене асортимент от панталони и ризи, или, иначе казано, всичко онова, което искал да се продава в Leslie’s. Бизнес стратегията му се оказва толкова успешна, че след година родителите му затварят своя магазин и се присъединяват към сина си.

Към 36-ата си година предприемачът вече притежава над 40 търговски обекта, в които се продават поли, блузи и панталони за 26 млн. долара. През 1980-а открива ориентираната към младите клиентки верига Express с по-ярки дрехи в непринуден стил, а през 1982-ра купува за 1 млн. долара от фалиралия Рой Ремънд малката верига от магазини за бельо Victoria’s Secret. В нея прилага изпробваната вече стратегия в The Limited и въвежда ред във финансовите й дела. Наред с това променя позиционирането на бранда, залагайки изцяло на дамската аудитория. Колекциите от обикновено бельо са заменени с разкошни и изискани модели, а в магазините цари атмосфера на сексуалност и романтизъм. 

През 1995-а, след поредица проби и грешки с рекламата, е организирано първото ревю на модели бельо, което се превръща в едно от най-големите постижения в историята на маркетинга. Днес за показването в пряк ефир на шоуто Victoria’s Secret, което фактически си е чиста реклама, компанията не плаща за телевизионно време, а CBS й плаща на нея над 1 млн. долара годишно. Спектакълът привлича повече зрители от всички останали модни изяви, взети заедно.

Victoria’s Secret е водещото звено в холдинга L Brands, а 80-годишният Уекснър вече притежава над три хиляди  магазина в цял свят с капитализация около 11 млрд. долара, веригите Bath & Body Works, Henri Bendel, както и канадската компания за търговия с бельо La Senza. Той продължава да управлява лично своя бизнес. Мнозина смятат, че за успехите му до голяма степен са допринесли биографиите и книгите на велики хора. Милиардерът чете по сто книги годишно, за да разшири мирогледа си и за да не се труди по 90 часа седмично.

"Ако се потопите в работата си, може да останете без глава", обича да казва Уекснър, който е щастливо женен и е баща на четири деца.

  

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

На 9 юни ЦИК отчете рекордно ниска избирателна активност. На какво се дължи това, според вас?

Подкаст