Нови закони за защита на данните на онлайн потребителите влизат в сила от 25 май в Европейския съюз, Брюксел ги нарича нов глобален стандарт след скандала с откраднати от Фейсбук данни. Законите ще важат за големи технологични компании като Google, Twitter и Facebook, които използват личните данни на потребителите за целите на рекламата , както и за банки и публични органи и институции.
Една от важните промени е, че потребителите трябва изрично да дадат съгласие техните данни да бъдат използвани, както и че могат да поискат личната им информация да бъде изтрита. Компаниите, които не спазват т.нар. Основен регламент за защита на личните данни на ЕС (GDPR) , ще бъдат глобени до 20 мил. Евро, или 4% от глобалния им годишен оборот. „Данните са твои – поеми контрола,” насърчава Европейската Комисия, докато мерките влизат в сила за гражданите на ЕС.
Приемането на нови закони е провокирано от скорошния скандал с Фейсбук, когато стана ясно, че през 2016 личните данни на милиони потребители на социалната мрежа са били придобити от Кеймбридж Аналитика за целите на президентските избори в САЩ.