Изпълнителният директор на Фейсбук Марк Зукърбърг говори днес пред представители на Европейския парламент в Брюксел. Той поднесе извинения за случая с "Кеймбридж аналитика", довел до злоупотребата с политическа цел на лични данни на потребителите на социалната мрежа.
В последните години не направихме достатъчно за предотвратяването на злоупотребите. Поемаме нашата част от отговорността – беше грешка, съжалявам, заяви Зукърбърг. Готов съм да направим значителни инвестиции – увеличаваме до края на годината двойно служителите по сигурността. Това винаги ще бъде по-важно за нас от максималната печалба, добави той.
Зукърбърг съобщи, че хиляди свързани с Фейсбук приложения са били проверени и над 200 са били забранени. През 2016 г. не успяхме да оценим руската намеса в изборите в САЩ, следяхме за фишинг и вируси, не бяхме достатъчно готови за съгласувани подвеждаща дезинформация, посочи той. Зукърбърг добави, че е премахната възможността сайтове за фалшиви новини да получават реклами и така се обезсмисля икономическото им съществуване. Сигурността е въпрос, който никога не може да бъде изцяло решен, защото заплахите постоянно се променят, обобщи той.
Зукърбърг посочи, че никой във Фейсбук не иска фалшиви новини и че дезинформацията се дължи основно на икономическата изгода. Не искаме ние да казваме кое е истина, затова работим с хора, които проверяват фактите. Когато всички установят фалшива новина, съобщаваме това на потребителите.
Една от основните ни задачи е да предотвратим всякаква намеса в изборите, както стана в САЩ преди две години. Успяхме при изборите за президент на Франция, както и при последните избори в Германия, добави той. По неговите думи "десетки проценти" от европейците са прегледали възможностите за настройки на профилите си в социалната мрежа.
Никога не сме избирали какво да се вижда повече на основата на изразените политически възгледи. Скоро ще има възможност за изтриването на цялата история на потребителите. Продължаваме с разследването кои приложения са ползвали лични данни, допълни Зукърбърг.
Неизбежно е интернет да бъде обхванат от законодателство, въпросът е как ще бъде направено. Фейсбук държи шест процента от световния рекламен пазар, плащаме всички дължими данъци, заяви изпълнителният директор.