Разрешиха обхода на “Струма” през Кресненското дефиле

магистрала струма

Върховният административен съд свали последната преграда пред изграждането на допълнителния обход на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле. На 23 май тричленен състав на Шесто отделение на ВАС отхвърли последните три жалби по оценката за въздействие на околната среда, внесени през октомври миналата година от две физически лица и от Сдружение "За земята – достъп до правосъдие". Решението на магистратите е окончателно и не подлежи на обжалване. С него бе одобрено инвестиционно предложение за "Подобряване на трасето на Лот 3.2 на автомагистрала "Струма" по Източен вариант Г 10.50". Според съда оценката за въздействие и предварителното изпълнение на проекта са законосъобразни.

Така нареченият източен вариант предвижда разделяне на движението по аутобана на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. Платното в посока Гърция ще преминава по съществуващия сега път Е-79, а за София – по нов терен на изток от Кресненското дефиле. Плановете са "околовръстното" на Кресна да има четири тунела с обща дължина 1266 м, един виадукт (316 м), два моста, както и седем надлеза и подлеза. Ще са необходими и 245 м подпорни и укрепителни стени. 

Пътят от Кулата за София ще започва на 100 м след пресичането с жп линията за мина "Ораново", ще минава вляво от сегашното шосе, след което ще тръгва на югоизток, успоредно на река Градевска, и между кварталите на Симитли "Ораново" и "Дълга махала". После ще пресича второкласния път за гр. Гоце Делчев и ще навлиза в планинския скат. Там ще бъде прокопан тунел с дължина 350 м, а веднага след него ще има виадукт. По-нататък трасето ще обхожда село Полето, ще пресича пътя за Брежани и ще преминава над притока на р. Брежанска. На това място ще започва и дългият 1130 м тунел. След неговото преминаване западно от селата Ракитна и Мечкул и източно от с. Стара Кресна шосето постепенно ще се измества още повече в източна посока към съществуващия път за с. Влахи.

Важна подробност е, че ще има напречни връзки между двете платна, като за целта ще се използват съществуващите пътища. Предвидени са общо пет пътни възела – "Симитли", "Полето", "Мечкул", "Стара Кресна" и "Кресна". Приблизителната дължина на тази част от аутобана ще е 24 километра.

Магистрала "Струма" е част от Паневропейския коридор № 4, свързващ Германия и Гърция. За нашата част от него правителството получи над 1.5 млрд. лв. еврофинансиране. Управляващите поеха ангажимент да завършат "Струма" до 2022 година. Ако това не се случи, страната ще трябва да върне тези пари. Строителството може да се забави до две години, ако плановете бъдат променени заради откритите в края на април археологически находки от античния град Скаптопара в района на селата Покровник и Зелен дол. Сформирана е експертна група, която предстои да вземе решение по казуса. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст