​Фейсбук и Туитър променят правилата си за политически реклами

фейсбук

Фейсбук и Туитър обявиха  промяна в правилата си, предаде Асошиейтед прес.

От Туитър заявиха, че рекламодателите, платили за политически реклами за САЩ ще трябва да се идентифицират и да доказват, че се намират в страната, като предоставят проверен адрес за кореспонденция. Новите правила ще се отнасят до всички реклами, които може да повлияят на резултатите от избори. Гугъл и Фейсбук вече обявиха подобни мерки за проверка, готвейки се за изборите в САЩ в средата на президентския мандат на Доналд Тръмп.

От Фейсбук съобщиха, че ще разширява изискванията си към рекламите, които засягат разделящи обществеността въпроси като контрола над оръжията и абортите, дори ако самите реклами не подкрепят конкретен кандидат.

През април компанията Туитър обяви, че също е дала достъп до данни на Александър Коган – изследователя от Кеймбриджкия университет, чието име нашумя покрай скандала с "Фейсбук" и консултантската фирма "Кеймбридж Аналитика". Коган, събрал данни за милиони потребители чрез анкета, предлагана от Фейсбук, създал собствена фирма – "Глобъл сайънс рисърч" (GSR). Тя получила за един ден през 2015 г. достъп до данни от "Туитър", обхващащи публикации, създавани в продължение на месеци.

Заради скандала с Фейсбук и личните данни на десетки милиони потребители американски конгресмени поискаха от изпълнителните директори на Туитър и Гугъл, Джак Дорси и Сундар Пинчай, да свидетелстват, както направи Марк Зукърбърг.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След като Конституционният съд се произнесе по казуса с "Величие", ще се увеличи ли доверието в изборния процес?

Подкаст