Новата класация на най-ценните търговски марки в света бе публикувана във вторник. Тя показва, че за първи път две от най-скъпите марки са китайски.
Компанията Alibaba вече е на девета позиция в таблицата, придружавана от китайската технологична група Tencent, която е пета. В челото позициите си запазват брандове като Google и Apple.
Данните показват, че марката Alibaba почти е удвоила стойността си през последната година, достигайки 113 млрд. долара. Причината е експанзията на китайския онлайн търговец на пазара на мобилните разплащания и "облачните" технологии.
Tencent проби в класацията още през 2017-а, но в новото подреждане вече е на пета позиция, отстъпвайки само на марки като Google, Amazon и Microsoft. Впечатление прави, че китайският технологичен гигант изпреварва Facebook. Търговската марка Tencent се оценява на 179 млрд. долара, бележейки годишен ръст от 65 процента.
Компанията се развива на пазара на компютърните игри, приложенията, апликации за чат и онлайн разплащания. Пазарната й капитализация достигна 490 млрд. долара. Tencent вече струва повече дори от една от най-важните американски банки – JPMorgan Chase, отбелязва CNN.
Първите 10
- Apple
- Amazon
- Microsoft
- Tencent
- Visa
- McDonald's
- Alibaba
- AT&T