Продажбите на нови автомобили в ЕС са нараснали с 5,2 на сто през юни и с 2,9 на сто през първата половина на 2018 година, сочат обявените днес данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирани ДПА и БТА.
Фолксваген (Volkswagen) остава пазарен лидер в ЕС с дял от 24,4 процента през първата половина на годината, което е повишение спрямо дела от 23,3 процента през същия период на миналата година. Френските Пе Ес А (PSA) и Рено (Renault) са на второ и трето място с пазарен дял от съответно 16,3 на сто и 10,7 на сто, следвани от Фиат-Крайслер (Fiat-Chrysler) и Форд (Ford) с 6,4 на сто.
Близо 1,57 милиона коли са продадени миналия месец и 8,45 милиона в периода от януари до юни. Сред големите европейски пазари юнските продажби са нараснали с 9,2 на сто във Франция, с 8 на сто в Испания и 4,2 на сто в Германия, докато във Великобритания са се понижили с 3,5 на сто, а в Италия – със 7,3 на сто. За първото полугодие Испания отчита най-голям растеж на продажбите (10,1 на сто), следвана от Франция (4,7 на сто) и Германия (2,9 на сто). Във Великобритания и Италия пазарът се е свил със съответно 6,3 на сто и 1,4 на сто.
В България продажбите на нови автомобили са нараснали с 11,9 на сто през юни и с 22,6 на сто през шестмесечието. Продажбите на нови коли се възприемат като показател за здравето на икономиката.