Повишаване събираемостта на глобите от нарушения на пътя е една от средносрочните мерки, които биха могли да намалят жертвите от войната по пътищата. Това заяви в интервю за Радио Стара Загора председателят на Асоциацията на пострадалите в катастрофи в България Владимир Тодоров. Според него за това може да помогне въвеждането на ПОС терминали в полицейските коли, където на момента да се заплащат наложените глоби. Той даде Холандия като пример за висока събираемост на глобите, което действа като превантивна мярка за намаляване на тежките катастрофи.
Владимир Тодоров посочи и високата допустима скорост на магистралите, която в България е 140 км. в час, като основна причина за високия брой загинали у нас. За сравнение във Великобритания ограничението е 110 км. при значително по-високо качество на пътните настилки и автопарка. Според Тодоров е необходимо и да се контролира стриктно броят на часовете по кормуване при обучението на шофьорите, който по закон е 31 часа, защото в момента има водачи, които са взели книжка, без да са карали на магистрала, в дъждовно време или през тъмната част на денонощието.