Близо 20 дни след като бе оповестено, че "Джи Пи Груп" ще се откаже от строежа на тунела "Железница" на магистрала "Струма" за 185 млн. лв., в Агенция "Пътна инфраструктура" още не е постъпвало официалното заявление на компанията. Това съобщи председателят на управителния съвет на пътната агенция инж. Светослав Глосов.
На 12 октомври строителният гигант публикува своя позиция, в която обяви, че "ще депозира пред AПИ отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството". Решението на компанията последва изказване на премиера Бойко Борисов, който нареди на Глосов да намери законов способ за изваждането на "Джи Пи Груп" от "всички проекти с държавно и европейско финансиране". "Аз не съм разследващ орган, моята политическа воля стига до там всеки, който е заподозрян и тече разследване, да го извадя от конкурсите и да си докаже правотата, ако е такъв", посочи тогава Борисов по повод проверките на прокуратурата по сигнали на разследващи журналисти и на вицепремиера Томислав Дончев за злоупотреби с еврофондове чрез консултантски фирми.
Сега шефът на пътната агенция разясни, че забавянето произтича от две обжалвания на търга за строителството на тунела, които се разглеждат от Върховния административен съд. "Чакаме решението на ВАС. Ако съдът потвърди правилността на решението на АПИ за класиране на "Джи Пи Груп", тогава ще ги поканим и ако те депозират отказа от подписване на договор, тогава ние сме длъжни да поканим втория в класирането", разясни Светослав Глосов. Още през август гръцката компания "Актор" и италианската "Тодини" обжалваха поръчката. Те бяха отстранени преди отварянето на ценовите оферти. Класиран на второ място в търга за тунела "Железница" бе консорциум, оглавяван от "Главболгарстрой".
Съоръжението трябва да е готово преди 2023-а, защото в противен случай страната ще загуби европейското финансиране, осигурено по оперативната програма "Транспорт". За българската част от паневропейския коридор №4, свързващ Германия и Гърция, правителството получи над 1.5 млрд. лв. от Европейската комисия.