Дружество за ООН в България насочва вниманието на младежи върху медийната грамотност и отговорността за създаване на медийно съдържание в днешния свят, в който „всеки е медия“. На 11 ноември от 17:00 ч. в бар „Петък“ историите за сблъсъка си с фалшивите новини ще разкажат журналисти, както и от новите младежки платформи – като Васил Койнарев, главен редактор на Uspelite. bg. За отговорността за създаването на медийно съдържание по теми от ежедневието на български младежи ще разкажат създателите на 7 Talents и познати лица от техните продукции, както и LoveGuide – онлайн платформа, адресираща теми табу като сексуалното образование и здраве.
За ролята на новите технологии и изкуствения интелект в създаването, но и в борбата с фалшивите новини ще разкаже д-р Преслав Наков, който пристига в България директно от Катарския институт по компютърни изследвания (QCRI). Опитът си от една от най-успешните кампании за фалшиви новини „Жълт байрак“ ще разкаже Ивайло Ботушанов от Saatchi & Saatchi Sofia.
За отговорността да бъдеш онлайн инфлуенсър, следван от хиляди потребители ще разкаже Елисавета Белобрадова, съосновател на сайта „Майко мила!“. А Крис Захариев, Ясен Атанасов и Анастас Шипков ще споделят повече за това какво е да си инфлуенсър за своите връстници и какво се крие зад проекта им „Да се изгубиш нарочно“.
Дружество за ООН цели с едно нестандартно и интересно събитие да стартира разговора за фалшивите новини и медийната грамотност между младежи, журналисти, създатели на медийно съдържани и инфлуенсъри като постави фокус върху отговорността на всеки от нас като носител на информация.
С края на дискусията ще бъдат отбелязани и 5 години от създаването на онлайн медията UNA News Bulgaria, базирана изцяло на доброволен принцип „от младежи за младежи“.