Петима кандидати бяха одобрени да участват при другата голяма енергийна поръчка в последните години – тази за изграждането на газопровода между Комотини и Стара Загора. След предварителния подбор напред продължават ДЗЗД "Ай Джи Би – 2018", в което са се събрали българските "Джи Пи Груп", "Главболгарстрой Интернешънъл" и италианската Bonatti. Друг претендент е консорциумът Spiecapag Trace IGB 2018, в която влизат "Трейс Груп Холд" и френската Spiecapag.
В проекта напред продължава и "Джей енд Пи – Авакс", която е част от гръцкото дружество със същото име. Оферти ще могат да подадат и консорциумът "Макс Страйхер – Терна/АйСиДжиБи", в която влизат немската "Макс Страйхер" С.П.А и гръцката "Терна". Последният участник е китайско-гръцкото обединение "СиПиПи – Актор", в което участват "Чайна Петролеум Пайплайн Инженеринг Ко." ООД и дружеството "Актор".
Компаниите вече са внесли своите ценови предложения за поръчката, която е за над 145 млн. евро без ДДС. Предстои обаче да се види дали някоя от компаниите няма да обжалва класирането си до момента, а това неминуемо ще допринесе за ново забавяне на проекта за газопровода. Плановете на правителството са през пролетта на тази година да бъде направена първата копка по проекта и той да бъде изграден до 2021 година. Сходни бяха плановете и през миналата година, когато точно за края на европредседателството се очакваше да бъде направена първата копка. Забавянето очевидно вече ще е повече от година само по тази част на проекта.
Паралелно в момента тече и поръчката за изработка и доставка на тръби за газопровода, която е за 60 млн. евро. По нея три компании бяха поканени да внесат заявления – българската "Топливо", турската "Ерджияш Челик Бору Санайи А.Ш" и гръцката "Коринт Пайпуъркс С.А.". Изборът бе обжалван от турското дружество. Поръчката обаче не бе спряна, докато антимонополният орган се произнесе по казуса.
Трудно върви и поръчката за инженер-консултант за газовата връзка. Там имаше 12 кандидати, които искаха да участват, но още не е обявен победителят. Очаква се през 2019 г. проектната компания ICGB да усвои държавната гаранция за 110 млн. евро за проекта, както и да изтегли заем от ЕБВР за остатъка от сумата. Общата стойност на проекта е 240.2 млн. евро, като надеждите на българската страна бяха строителството да приключи през 2020 година. Тези срокове обаче стават все по-нереалистични след забавянето при обжалването на поръчките до момента.