Брюксел улеснява механизма за рекламация при онлайн покупки

България по пътя към еврото Ева Майдел

Според новите мерки, които гласувахме,  ако потребителят е закупил цифрово съдържание онлайн (игри, софтуер, облачни услуги) и забележи дефект, той ще може да избира дали продуктът да бъде заменен, поправен без допълнително заплащане или да получи парите си обратно. Това обясни евродепутатът Ева Майдел, която е докладчик за групата на ЕНП по Директивата за продажба на цифрово съдържание.

След драстичното намаляване на таксите за трансграничните парични преводи от миналата седмица това е следващ успех в подобяването на защитата на потребителите – този път в дигиталната среда. Новите мерки засягат много активни българи, които все повече пазаруват онлайн. А по данни на Европейската комисия седем от всеки десет български потребители на игри, музика, антивирусни програми и облачни услуги поне веднъж са имали проблем с качеството на услугата.

„В аналоговия свят знаем, че като се повреди хладилникът, докато е в гаранционен период, то имаме правото на рекламация. В дигиталния свят обаче това не е точно така. Работихме за хармонизиране на правилата така, че да няма значение дали потребителят закупува услуга или стока по интернет или в магазин, като целта е да улесним максимално механизма за рекламация. Потребителското доверие нараства, когато има ясни правила как хората да търсят правата си”, отбеляза Ева Майдел.

Споразумението цели хармонизираните правила да понижат и разходите на търговците, като ги насърчи да разширяват дейността си зад граница. В същото време им се спестява ресурс, който в момента отделят да се запознават с различията в договорното право на отделните страни от ЕС, в които желаят да предлагат своите продукти.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

На 9 юни ЦИК отчете рекордно ниска избирателна активност. На какво се дължи това, според вас?

Подкаст