Над три хиляди ученици вече са обхванати в дуална форма на обучение у нас, докато през първата година от въвеждането й броят на децата е бил под 300. Това коментира в Русе министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Министърът посети едно от най-големите преработвателни предприятия в страната, където 60 ученици се обучават чрез практика.
"Дуалното образование дава възможност на учениците да придобият професия и в същото време е полезно с това, че обезпечава от най-ранен етап бизнеса с квалифицирани и качествени кадри. Чрез запазването на човешките ресурси по места се гарантират регионалното развитие и инвестициите", обясни Вълчев.
През следващата година се очаква двукратно увеличение на включените в тази форма на обучение. Вълчев подчерта, че стремежът на системата е да гарантира намаляване на отпадането на ученици и в тази посока са насочени и допълнителни програми от страна на МОН. Друго предизвикателство е включването и задържането на децата и учениците още от най-ранна възраст.
Дуалното обучение беше въведено в България преди няколко години като проект, финансиран от швейцарското правителство. Системата стартира през 2015 г. с прием в две пилотни професии в секторите „Машиностроене“ и „Хранително-вкусова промишленост“. Към този момент проектът ДОМИНО се оценява като много успешен, което се вижда в данните на Центъра за информационно осигуряване и образование. През 2017/2018 г. в дуално обучение по 23 професии са включени 1742 ученици от 79 паралелки в 45 професионални гимназии.