Само 5 години след ремонт за милиони – пукнатини в асфалта на Лъвов мост.
Дълбоки пукнатини се появиха по пътната настилка на „Лъвов мост“. Снимките бяха разпространени светкавично в социалните мрежи и предизвикаха вълна от коментари. От фирмата изпълнител, извършила основен ремонт на ключовото кръстовище преди няколко години, обясниха случилото се с температурните колебания.
„Може ние да не го виждаме, но от температурата, от натоварванията – всичко се движи. Напрежението трябва да отиде някъде и да бъде обрано. Имаме фуга между отделните съоръжения. При нормални положителни температури, асфалтът отгоре поема това напрежение и движенията”, каза техническият ръководител на обекта инж. Петър Стойчев пред Нова телевизия.
„Когато температурите паднат, асфалтът става по-нееластичен и тези фуги започват да се четат. В момента условията не са подходящи, за да бъдат отремонтирани. Ще го направим тогава, когато ще има траен ефект”, допълни още инж. Петър Стойчев.
В последните дни заради големите температурни колебания – от +15 до -15 – фугите са поели промените, като на положения върху тях асфалт се е появила пукнатина. Дилатационните фуги са в гаранционна поддръжка и при подходящи метеорологични условия ще се обработят с необходими материал. При обстойния оглед на цялото съоръжение на Лъвов мост е установено, че всички работни фуги изпълняват своите функции, информираха от Столична община.
През 2014 г. "Лъвов мост" бе основно ремонтиран за 22 млн. лева, като бе изградена естакада. Ремонтът върна стария облик на моста от началото на 20-и век. Бяха поставени ретро фенери, пейки, висящи саксии.
По изчисленията на общината между 7.30 ч. и 19.30 ч. около 28 000 автомобила преминават през кръговото.