В продължение на няколко години японското подразделение на германския автомобилен гигант BMW е принуждавало свързаните с него представителства – автосалони из страната, да купуват автомобилите на компанията в случай на неспазване на изключително високите стандарти за продажби, определени за тях. След това тези автомобили трябвало да бъдат продавани на клиентите наавтосалоните като коли втора ръка, което е довело до значителни загуби за търговците, съобщава агенция Киодо. Според нея тази нечестна търговска практика е започнала поне преди шест години, но е била спряна, след като японските власти са започнали разследване, защото са я разглеждали като нарушение на антитръстовите закони.
Сега BMW Japan е подала документи до Комисията за справедливи сделки, която следи за спазването на търговското законодателство, обясняващи мерките, които е предприемала спрямо търговците. Компанията твърди, че системата на завишени продажби е отменена, вместо нея са въведени по-умерени цели, които се разработват въз основа на споразумения със собствениците на магазини. Това ще позволи на японското подразделение на BMW да избегне глоби и други наказания, казали още за агенцията.