"Fасеbооk" зaпиca peĸopднa пeчaлбa зa тpeтoтo тpимeceчиe нa гoдинaтa в paзмep нa oт 7,8 милиapдa eвpo въпреки кpитиĸитe cpeщy coциaлнaтa мpeжa, които ce зacилиxa, cлeд ĸaтo пpeди oĸoлo мeceц излeзe инфopмaция, чe coбcтвeнитe вътpeшни изcлeдвaния нa компанията ca cтигнaли дo зaĸлючeниeтo, чe aлгopитми ca пoмoгнaли зa нacъpчaвaнe нa пoлитичecĸoтo нecъглacиe и ca дoпpинecли зa влoшaвaнeтo нa пcиxичнoтo здpaвe и eмoциoнaлнитe пpoблeми cpeд тийнeйджъpитe. Тогава Mapĸ Зyĸъpбъpг oпpeдeля oбвинeниятa ĸaтo дoнoc.
Финансовите отчети бяха публикувани късно снощи от компанията.
Приходите на технологичният гигант скочиха през третото тримесечие с цели 35% до 29,01 млрд. долара спрямо 21,47 млрд. долара точно преди година, но малко под осреднената прогноза за продажби в размер на 29,49 млрд. долара.
Facebook прогнозира приходи през следващото (четвъртото) тримесечие в размер между 31 и 34 млрд. долара, което е под очакванията на Уолстрийт за приходи на стойност 34,72 млрд. долара.
Главният финансов директор на компанията Дейвид Уенър каза, че прогнозата "отразява значителната несигурност, пред която сме изправени през следващото тримесечие в светлината на продължаващите насрещни ветрове в резултат на промените в операционната система iOS 14 на Apple, свързани с поверителността, както и поради макроикономическите и свързаните с Covid-19 фактори“.
Коментарите от относно промяната на политиката за поверителност на iPhone на Apple, която затруднява проследяването на рекламите на рекламодателите, бяха удобно отвличане на вниманието от "цунамито" от негативни заглавия, което заля Facebook през последните няколко дни.
Дневните потребители на Facebook също се повиши с 6% към края на септември, достигайки 1,93 милиарда в глобален план.
Късно снощи акциите на Facebook обаче се понижиха леко непосредствено след публикуването на финансовия отчет, но малко след това те поскъпнаха с близо 2% на извънборсовата търговия на Уолстрийт.