От Асоциацията на банките в България предупреждават за нови телефонни измами. Съветът е, ако получите обаждане или имейл от някого, който се представя за служител на банка да не споделят лични и банкови данни, да не се инсталират приложения и да не се отварят на линкове, които са Ви били изпратени от тези лица. От асоциацията предупреждават да не се извършват плащания и да не се споделят получени кодове за идентификация и достъп до електронното си банкиране. Касае се за измама, отбелязват от професионалната организация.
Опитите за този вид телефонни измами стават все по-чести. Лица, които се представят по телефона за банкови служители, целят да подведат клиентите на банките и да ги накарат да извършат различни действия, с които да получат достъп до техните средства. Най-често под различен претекст, например, за проблеми със сигурността, те се опитват да получат чувствителна информация относно потребителски имена, пароли, номера на банкови карти, наличност по сметки и други данни.
От асоциацията предупреждават никога да не се предоставя чувствителна информация и данни за идентификация на други лица. Трябва да се знае, че вашата банка никога няма да поиска да предоставите подобни данни по телефон или имейл. Банкови служители никога няма да ви накарат да инсталирате приложения за отдалечен достъп и да опитват да получат контрол върху мобилното ви устройство или компютъра ви. Ако получите такова обаждане, знайте, че това е опит за измама от страна на лица, които се представят за банкови служители, за да получат достъп до средствата ви. "Бъдете бдителни и особено подозрителни към позвънявания от номера от чужбина, както и към лица, които се представят за служители на банки, които не познавате и/или с които нямате договорни отношения", съветват от Асоциацията на банките в България. Често пъти измамниците нямат пълна информация и налучкват банката, на която сте клиент, в опит да ви подведат.
Също така, никога не влизайте в електронното си банкиране от линкове, които сте получили по имейл, СМС или от рекламни банери в Интернет, а само и единствено от официалния уебсайт на вашата банка и от официалното мобилно приложение.
В случай че получите такова телефонно обаждане, се свържете незабавно с банката си и с полицията.