Общественият градски транспорт да стане безплатен за пътниците

Публичният градски транспорт да стане безплатен и услугата да се финансира от държавните и общинските бюджети – за това настоява Конфедерация на труда "Подкрепа", обяви икономическият съветник в синдиката Ваня Григорова на кръгла маса за ролята на обществения транспорт в условията на пандемия и енергийна криза: 

"Това е вариантът да намалим драстично въглеродните емисии, няма как да стане с допълнително орязване и с увеличение на цените на превозните документи. Виждаме борбата между двете власти – централна и местни власти, кой да поеме отговорността. Който и да поеме отговорността, е ясно, че това ще дойде през данъци и такси, които се събират в държавния бюджет, съответно общинския бюджет, защото безплатно ползване все пак не означава безплатен труд, безплатни резервни части и безплатни горива", каза Ваня Григорова.

Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че в момента финансовата ситуация в столичния градски транспорт е изключително тежка.

"Държавата предоставя около 10 процента от това, което финансира общината. Нека не забравяме, че нищо безплатно няма, всичко се плаща по някакъв начин. В момента данъците на софиянци – над 35%, отиват за подкрепа за градския транспорт. Това означава, че други проекти са пренебрегнати, които са също доста важни", обясни тя.

С актуализацията на държавния бюджет от 1 юли Столична община настоява да ѝ бъдат отпуснати допълнителни поне 120 милиона лева за градския транспорт. Засега не се предвижда увеличение на цената на билетите.

"От всички видове транспорт общинският (градският) транспорт пострада най-много от пандемията". Това каза в интервю за БНР по-рано днес Иван Кирилов, председател на ФТР "Подкрепа".

"Железопътният транспорт е спонсориран от държавата по договор за възлагане на дейност, но градският транспорт наистина се намира в една кризисна ситуация в момента. Това не е само в София, а и в Плевен, в Бургас, във Варна и в други големи български градове. Нашето предложение е просто да бъде увеличена субсидията и да се преразгледа начина на прилагане на регламента на Европейския съюз 1370 от 2007 година, но и този регламент трябва да покрива дори разумна печалба, а всъщност дружествата ежегодно приключват със загуби", коментира той.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че "домовата книга" на президента Румен Радев трябва да се допълни?

Подкаст