Великобритания пак ще разследва рекламните практики на “Гугъл”

google гугъл

Британският регулаторен орган започна днес второ разследване за рекламните практики на "Гугъл" (Goggle), твърдейки, че глобалната търсачка, собственост на "Алфабет" (Alphabet), може би нарушава правилата на конкуренцията и незаконно дава преимущество на собствените си услуги, предаде Ройтерс.

Най-новото разследване на британския орган за конкуренция и пазари следва предходно, което разглеждаше споразумение между "Гугъл" и "Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), известно като "Джедай блу" (Jedi Blue), сключено по-рано тази година.

Регулаторният орган обяви днес, че разглежда три ключови части от веригата рекламни технологии, услуги, които посредничат в рекламните технологии, тъй като "Гугъл" притежава най-големия доставчик във всеки от тези компоненти.

Обезпокоени сме, че "Гугъл" може да използва позицията си в рекламните технологии, за да фаворизира собствените си услуги в ущърб на конкурентите си, клиентите и в крайна сметка на потребителите, каза в комюнике главният изпълнителен директор на британския конкурентен орган Андреа Кошели. 

Говорител на "Гугъл" каза пред Ройтерс, че компанията ще продължи да работи с регулатора, за да отговори на въпросите му и да сподели подробности как работят системите на компанията.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

На 9 юни ЦИК отчете рекордно ниска избирателна активност. На какво се дължи това, според вас?

Подкаст