Световният лидер в индустрията на лукса – конгломератът LVMH (LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton S.A.), планира да се изключват светлините в неговите магазини нощно време, за да се правят икономии. За това пише Reuters.
От френската транснационална компания заявяват, че, започвайки от октомври тази година, в бутиците на LVMH ще бъде изключвано осветлението през нощта. Първи без светлина ще останат френските магазини на конгломерата, а по-късно LVMH планира да приложи тази енергоспестяваща мярка и в другите страни по света, в които има бутици. Групата компании също така ще понижи температурата в своите обекти с един градус през зимата и ще я повиши с един градус през лятото.
Съобщава се още, че през последните седмици във Франция е имало много критики по адрес на магазините, които не изключват светлините през нощта, независимо от това, че законодателството ги задължава да го правят.
LVMH е най-големият в света производител на луксозни стоки под търговските марки Christian Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Guerlain, Moët & Chandon, Hennessy, Chaumet и други.
Притежатели на компанията са президентът на групата френският предприемач Бернар Арно и неговото семейство (47.4% дял), институционални инвеститори (с 44.2%) и други, които държат 5.1% от акциите с право на глас.
През юли тази година председателят на съвета на директорите и генерален директор на LVMH Бернар Арно обяви, че променя структурата на основната си холдингова компания Financière Agache, за да осигури наследството на своите деца. Тя се преобразува в акционерно дружество, което ще му позволи да предаде контрола над нея и LVMH на петте си деца. Към подобно преобразуване прибегна и модната къща Hermès след опита на LVMH да я придобие.