Министерството на туризма е подготвило списък с четири предложения относно Бюджет 2023 и пакета данъчни закони в рамките на предстоящата бюджетна процедура. За приемането им обаче е необходимо да има работещо Народно събрание. „След изборите е време да проверим дали обещанията на партиите за приоритетен сектор туризъм ще бъдат изпълнени и дали в 48-то Народно събрание политическите сили ще застанат зад думите си“, коментира служебният министър.
Още в началото на служебния си мандат министър Димитров постави като приоритет намалената ставка от 9% ДДС да се превърне в постоянна мярка. Второто предложение на Министерство на туризма е бюджетът за реклама да бъде повишен на 100 милиона лева, за да може министерството да работи върху утвърждаването не само на дестинацията, но и за изграждането на разпознаваем бранд "България", с адекватна за целта реклама. Министърът подчертава, че в момента Гърция има над 250 млн. лв. бюджет, Турция – над 410 млн. лв., а България разполага с едва 18 млн. бюджет за реклама.
Критично важно е да се изработи правилна рекламна стратегия, която да се базира на даденостите ни, а това са море, планина, ски, култура, история, минерални води, вино, приключения, прекрасна храна, отбелязва министър Илин Димитров.
Министерството на туризма е изпратило писмо до Европейската комисия относно възможностите за подкрепа на туроператорите, подобно на мярката, популярна като "35 евро на седалка" и очаква отговор. Добавена е и възможността за подобно субсидиране на автобусните пътувания.
Другата необходима мярка е да остане таванът на цените на тока, като се добавят и ограничения за газ и безакцизно гориво за нафтовите стопанства на хотелите.
Всички мерки са съгласувани с национално представените организации от бранша и са критично важни за оцеляването и развитието на сектора, по думите на министър Димитров. Те ще помогнат за стабилизирането на сектора, запазването на капитализацията във фирмите и привличането на туристи.