Притежаваната от Renault марка Dacia ще представи на автомобилното изложение в Париж компактния MPV Jogger с хибридна задвижваща система, както и концепцията Manifesto в новата корпоративна идентичност на марката. Това съобщиха от пресслужбата на Dacia.
Продажбите на Dacia Jogger с хибридно задвижване със 140 конски сили трябва да започнат през пролетта на 2023 година. Този модел ще бъде първият хибрид в гамата на марката. Известно е, че Dacia ще използва електродвигател, който вече се използва в други автомобили на Renault. Хибриди със същата мощност се предлагат по-специално в хечбека Renault Clio и кросоувъра Captur. Компактният ван Jogger с увеличен просвет заема нишата на комбито Logan MPV в гамата на Dacia.
Концептуалният автомобил Manifesto е компактен автомобил със система за закрепване на аксесоари и свалящ се фар, както и възможност за измиване на автомобила с маркуч отвътре и отвън благодарение на водоустойчивия дизайн.
Също така на автомобилното изложение в Париж компанията ще представи специална версия на кросоувъра Mat Edition с подобрено оборудване и изключителен цвят на каросерията. Автомобилът ще бъде оборудван с двигател с мощност 150 конски сили.
Автомобилното изложение в Париж започва на 17 октомври.
Румънският производител на автомобили Dacia е получил името си от историческата област Дачия (на румънски Dacia). Марката автомобили Dacia и едноименна румънска компания са част от групата Renault, която произвежда автобуси, трактори и камиони.
Историята на "Дачия" започва от 1966 г., когато френският автомобилен концерн "Рено" започва строителството на завода в Colabasi (сега Миовени), близо до Питещ. След две години започва производството на първите модели "Дачия", модификация 1100 ("Рено 8") и 1100S (с по-мощен двигател за нуждите на полицията и за състезания). Никой от тези общо почти 37 хиляди екземпляра не е запазен.
Според първоначалния договор е придобит лиценз за обещаващия модел с предно задвижване Renault R12, чието масово производство все още е трябвало да започне във Франция от 1969 година. Поради това, временно за развитието на метода на конвейерния монтаж от румънските работници, през 1968 г. е усвоено сглобяването на лицензния модел Renault R8 със задно разположен двигател под марката Dacia 1100. Малкосерийното му производство продължава до 1971 г. с лека модернизация през 1970-а.