България притежава значително богатство от история и забележителности, привличащи туристи от цял свят. Реставрацията и поддържането им са важни за туристическия сектор, защото по този начин те придават безценна добавена стойност към комбинирания туристически продукт на дестинация България. Това отбеляза проф. Модева пред участниците в Международна конференция, организирана от Международния комитет за консервация на мозайки (ICCM) и Община Пловдив. А България е първата страна, без излаз на Средиземно море, в която се реализира мащабното събитие.
Основните цели на конференцията бе да се обменят добри практики в реставрацията и консервацията на мозайки, както и популяризирането на мозаечното изкуство в България. Основният фокус на събитието беше Епископската базилика на Филипопол, която е най-голямата раннохристиянска култова сграда, открита в Тракийските земи.
„Страната ни има нужда не само от по-добра таргетирана реклама, но и от нов имидж, който може да бъде постигнат чрез комбинация от инвестиции в кадрите, маркетинга и адекватната грижа за забележителностите“, отбеляза професор модева. Пловдив е най-древният жив град в Европа и е сред примерите за прилагане на добрите практики, свързани с опазването и популяризирането на културно-историческите дестинации в България.
Туристическият сектор у нас има нужда от повече такива примери и добри практики, свързани с популяризирането на бранд България и утвърждаване на имиджа на страната ни като привлекателна, разпознаваема и предпочитана туристическа дестинация през цялата година.
„Пловдив предстои да стане първия град в страната, който ще има единствената по рода си програма за опазване на паметниците на монументалното изкуство, с което дава пример за отговорно, държавническо мислено с цел запазване на историята и историческите забележителности“, подчерта проф. Модева.
Заместник-министърът отбеляза, че пътят пред нас в туризма е обединението около общата ни национално отговорна кауза – да привличаме милиони наши и чуждестранни гости, като създаваме у тях емоция и красиви спомени, които да ги накарат да се завърнат отново, избирайки дестинация България.