"Днес слагаме символичен финал на "Европейския месец на кибесигурността". Месец, в който основните теми бяха свързани с phishing и ransomware. Бурно развиващите се технологии ни изправят пред предизвикателството да се справяме с тях. Кампанията бе 30 дни, но нашата работа за решаване на проблематиката с кибесигурността продължава."
Това обяви министърът на електронното управление Георги Тодоров по време на церемония за валидиране на първата пощенска марка в Европа, посветена на темата "Киберсигурност".
Тодоров и главният изпълнителен директор на "Български пощи" ЕАД Богдан Теофанидис заедно положиха печата върху пощенско-филателно издание. На церемонията присъства и художникът на проекта Теодор Лихо.
Министърът заяви, че проведената кампания от България е високо оценена от нашите партньори и от Агенцията на Европейския съюз за киберсигурност (ЕNISA). Той изказа благодарност към екипа на управляваното от него министерство за добре свършената работа.
От своя страна Богдан Теофанидис подчерта, че пощенската администрация у нас има повод за гордост, тъй като именно тя е първата в света, която издава марка по темата. Така, както преди 75 години, ние сме първите издали марка на тема „Шах“.
Поводът за отпечатването на пощенската марка е 10-годишният юбилей на "Европейски месец на киберсигурността", с което страната ни отправя своето ясно послание към едно от основните предизвикателства на нашето съвремие. Посланието, което ще достигне до хиляди българи у нас и по света, както и до колекционерите на филателни продукти, е информираност, бдителност и изграждане на капацитет в областта на киберсигурността.