Нетният доход на Lenovo Group за второто тримесечие нарасна с 6% на годишна база до 541 млн. щатски долара. Това става ясно от финансовите данни на компанията. Приходите на цялата група нараснаха до 17.1 млрд. щатски долара, което е 3% повече на годишна база.
Всички основни бизнес сегменти допринесоха за положителна оперативна печалба, демонстрирайки отново сериозен напредък към целите на „Леново“ за удвояване на рентабилността в средносрочен план, отбелязват от компанията. Освен това, диверсифицираните двигатели на растеж продължават да стимулират силно представяне както на SSG (Solutions & Services) сегмента, така и на ISG (Infrastructure Solutions Group), отбелязвайки висок двуцифрен ръст на годишна база.
Бизнесите, различни от компютри, сега формират над 37% от общите приходи на цялата група, демонстрирайки нейната устойчива стратегия за постоянна трансформация и инвестиции в диверсификацията на бизнеса. Компанията остава ангажирана и с удвояване на разходите за научноизследователска дейност Research and Development (R&D) в средносрочен план, като през последното тримесечие е увеличила разходите в тази посока с 15% на годишна база.
Докато външните предизвикателства продължават да съществуват, „Леново“ остава гъвкава и фокусирана върху преследването на стратегията си и осигуряването на текуща рентабилност, уточняват от компанията. Това ще се постига чрез ребалансиране на ресурсите към своите диверсифицирани двигатели за растеж, стимулиране на ефективността и намаляване на разходите в бизнеса.
Компанията вижда дългосрочни възможности в ускоряването на глобалните тенденции за дигитализация и интелигентна трансформация. Резултатите от последното тримесечие, както и тези от последните три години, показват, че комбинацията от стратегията на „Леново“, силните резултати и устойчивите цели позволяват на компанията да излезе извън индустриалния цикъл.
"Това, съчетано с иновативното портфолио, уникална хибридна верига за производство и доставка и утвърдения глобален/локален оперативен модел, ще помогнат за стимулиране на допълнителни възможности за постигане на устойчив растеж и подобряване на рентабилността“, подчертават от „Леново“.
Според главния изпълнителен директор и председател на Lenovo Ян Юанцин, тези резултати доказват, че силната стратегия, оперативна устойчивост и последователни инвестиции в диверсифицирани двигатели на растеж са подготвили компанията добре за предизвикателни времена. „Независимо дали нашите традиционни пазари процъфтяват или се свиват, „Леново“ последователно изпълнява поетите ангажиментите и надминава очакванията на пазара”, отбелязва Ян Юанцин.
Възможности за развитие
Огромният трилионен IT-пазар продължава да расте стабилно, като може да се очаква по-бърз растеж в DaaS (устройство като услуга), управлявани услуги за центрове за данни, както и облачна и периферна структура до 2025 година.
В същия период само сървърният пазар се очаква да достигне 134 млрд. щ. долара.
Въпреки че размерът на пазара на компютри и таблети намаля в краткосрочен план – поради макроикономическата среда, в дългосрочен план все още се очаква да остане по-висок от нивата преди пандемията.
Наред с персоналните компютри, пазарът на базирани на сценарии решения ще продължи да расте, докато "Леново" се разширява от смарт устройства към интелигентни пространства.