От 17 часа на 14 март до 9 часа на 15 март, Гаранционният фонд на застрахователите не работи. По непотвърдени данни електронната му система се е сринала и по този начин е блокирала сключването на задължителната „Гражданска отговорност“.
Вероятната причина – софтуерен проблем в самата система, която отчита регистрираните сключени застраховки.
“Когато Гаранционния фонд не работи, ние нямаме достъп през застрахователите до Гаранционния фонд и застрахователите няма достъп до него, за да могат да генерират номерата на полиците и да ги издадат”, казаха застрахователи през „БАНКЕРЪ”.
Към момента няма категоричност за конкретните причини системата да излезе от строя. На дисплеите няма сигнал нито за хакерска атака, нито за грешка в протокола, нито за претоварване на трафика на данни.
От десетина години системата има този проблем, обясниха застрахователи. От фонда преди време обясняваха, че системата им не е отказала, защото е била претоварена. Софтуерни и комуникационни проблеми са довели до затрудненията.
“Самата система има капацитет да обработва и повече заявки. Системите на някои застрахователи обработват по-бавно заявките, които ги правят самите те и по този начин системата се задръства и не може да ги обработи и се получават опашки”, коментира тогава добави Борислав Михайлов в ролята си на изпълнителен директор на Гаранционния фонд.