Първите договори за предоставяне на общинска финансова подкрепа за енергийно и техническо обследване на жилищни сгради в община Сливен вече са факт и са подписани от кмета Стефан Радев, съобщиха от местната власт. Четиринадесет сдружения на собственици ще получат помощ в размер на 207 601.69 лева.
За предоставяне на общинско финансиране бяха одобрени всичките 80 сдружения по Закона за етажната собственост, които ще кандидатстват пред националната програма за саниране по Плана за възстановяване и устойчивост. Общият размер на предвидената сума за тях е 1 100 000 лева. Сключването на договори с тях продължава, уточниха от общината.
“Радваме се, че вече тече реалният процес за предоставяне на общинската подкрепа, и се надяваме сдруженията да успеят в определения срок до края на май да кандидатстват по националната програма. Направихме всичко възможно, за да ги улесним в обследването на жилищните сгради, което за разлика от предишната програма за саниране, сега не е безплатно”, коментира кметът Радев. Както отбелязва градоначалникът, настоящата национална програма за саниране е с нисък бюджет. “Силно се надяваме, че повече жилищни блокове в Сливен ще бъдат одобрени за саниране, но класирането не зависи от нас, общините. То се извършва от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Силно се надяваме също, че е възможно в близко бъдеще да бъде осигурен по-голям финансов ресурс от държавата, до който да имат достъп повече сдружения”, посочва кметът Радев.
Община Сливен започна информационна кампания за процедурата “Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – етап 1” още края на миналата година. Сумата от местния бюджет за финансова подкрепа при техническото и енергийно обследване на блоковете бе увеличена от 300 хиляди на 1 100 000 лева в отговор на проявения голям интерес от кандидатите за саниране.