Превозвачите казват: Дайте ни пътища и граници и не ни пречете
Изграждането на коридор номер 8 трябва да влезе в преговорната рамка за влизане на РСМ в ЕС
Коридор Солун – Скопие – Тирана не обслужва българския интерес
Развитие на интермодалните връзки, внедряване на интелигентни транспортни системи за управление на трафика и повишаване на безопасността, както и изграждане на ключови пътни и жп отсечки у нас. Това са част от приоритетите в новата Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., която вече е одобрена от Европейската комисия.
Звучи чудесно. Но какво е актуалното състояние на българската транспортна свързаност, от което трябва да прогледнем към светлите хоризонти?
И всъщност как и защо затлачихме най-важното сухопътно кръстовище на Европа, от което губим само и единствено ние?
Гост в СТУДИО БАНКЕРЪ е Стоян Новаков бивш зам.-министър на транспорта и съобщенията от кабинета „Петков“.
Още от интервюто:
Каква е актуална картина на транспортните коридори на Балканите?
Как запушихме кръстовището между Европа и Азия?
Как концесиите могат да ускорят сухоземната свързаност?
Наземни, въздушни и морски коридори – какво показва сравнението със съседите?
Север-Юг или Изток-Запад – кои са приоритетите?
Къде и как се насочват европейските средства по общата свързаност?