Тунел “Железница” се очаква да бъде пуснат за движение през декември.
Това заяви пред БНТ регионалният министър Андрей Цеков.
Той уточни, че теоретично е възможно да се спази срокът, обявен от предшественика му – през август, но тогава няма да са привършили работите по укрепването на свлачището и ще се налагат непрекъснати ограничения в движението, което само би затруднило трафика.
Министърът обяви още, че се предвиждат увеличения за заплатите на служителите в Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), БГТОЛ и Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК). Той допълни, че за ДНСК и БГТОЛ повишението ще е 20 процента и обясни:
“Там има хроничен проблем със заплащането на хората. Както в тол управлението, така и в ДНСК – и то най-вече касае хората на терен – инспекторите, които следва да проверяват незаконните съоръжения и служителите, които следят за винетки на пътя. Тези хора работят на заплати между 900 лв. и 1100 лв. и тук остава въпросът как може да е ефективен един такъв служител, като той едва осигурява минималното за своето семейство? Увеличението ще бъде насочено към повишение на най-ниските заплати и ще е първа стъпка от реформата на системата, по която оценяваме труда на хората, които извършват контролна дейност”.
Регионалният министър заяви още, че е отворен за диалог с превозвачите по въпроса за по-високите пътни такси за камиони и автобуси. Той коментира, че е разумно предложението им за гъвкави тарифи за товарния трафик и по-ниски такси за движение през нощта. Така ще се освободят пътищата за нормалния трафик, след като през нощта ще се пускат основно товарни превозни средства.
По темата за смяната на ръководство на Агенция “Пътна инфраструктура” Цеков коментира, че това е направено заради опит прибързано да се придвижат обществени поръчки за 4.7 млрд. лв. в първите дни на новия кабинет.
“Тези поръчки са обявени през февруари. До май няма действие по тях и изведнъж между 2-ри и 6-и юни, когато става ясно че ще има редовен кабинет, се отварят техническите оферти, а те са по 500-900 страници всяка. Изчитат се в рамките на няколко денонощия и започва да се прави класиране по цена. Това обикновено отнема на АПИ около 18 месеца. Сега, в порив на осъзната отговорност, че трябва да свърши нещо за два дни, което обикновено се върши за 18 месеца, подозирам не клопка, а нездрави интереси”, обясни регионалният министър.