Българските оранжерийни производители имат своето място в Европа

От 7 до 9 февруари в Берлин ще се проведе най-голямото международно специализирано изложение

Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП) ще покаже нови идеи и български опит за подобряване на производителността в производството и търговията с пресни плодове и зеленчуци на най-голямото международно специализирано изложение FRUIT LOGISTICA 2024в Берлин. От 7 до 9 февруари на колективния щанд на страната ни продукцията си ще представят  „ЕКОФРУТ К и К“ ЕООД, „ДЕЙВ-2007“ ЕООД, ЗП Петя Нановска, „ГЕОСЕМСЕЛЕКТ“ ООД, „АМИТИЦА“ ООД и други. Българското участие се организира от БАПОП, с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.

За първи път

българските производители ще акцентират върху решенията за оранжерии,

които са една от ключовите теми на изложението тази година. Те ще покажат постиженията си в прилагането на модерно оборудване и технологии за контрол на температурата и светлината, опрашване на растенията, автоматизирани системи за прибиране на реколтата и съхранение, които създават оптимални условия за отглеждане и устойчиво предлагане на здравословна и вкусна продукция на пазара.

FRUIT LOGISTICA е най-важният търговски панаир в индустрията и директен достъп до световните пазари с пълната гама от услуги и технически решения за производство и дистрибуция по цялата верига за доставки от производителя до крайния потребител. „Гордеем се, че когато международната търговия с плодове и зеленчуци ще се срещне в Берлин, страната ни отново ще участва, редом до водещите международни производители, дистрибутори и търговци“, коментира Теодора Кръстева, изпълнителен директор на БАПОП. 

Според нея, за асоциацията и за членовете й тези три дни в началото на февруари ще определят курса за успех на цялата финансова година в много отношения. От БАПОП се подготвят за тази среща с водещите представители в индустрията: изложители от над 90 страни и най-важните търговски посетители от 140 държави в Берлин. „Нашите оранжерийни производители планират прецизно предварително договорени срещи на щанда ни за нови пазари, за подкрепа на досегашните си клиенти и с нетърпение очакват възможността да представят своите първокласни продукти на колективния щанд с бранд на България“, отбелязва Кръстева.

Тя подчертава, че предстоящото участие става в условията на

непрекъснато нарастваща себестойност на продукцията и инфлация на разходите.

Високото ниво на внос подкопава конкурентоспособността на българските производители, а войната в Украйна поставя веригите за доставки под допълнителен натиск. „При всички тези предизвикателства, подкрепата за българското участие на FRUIT LOGISTICA 2024 от страна на МЗХ и ДФ „Земеделие“ са изключителна добавена стойност към знанията за сектора и платформа, която предоставя ценни бизнес възможности за членовете на асоциацията“, подчертава Кръстева.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст