Рязко увеличение на разходите за доставка на контейнер от Китай до Европа

Контейнери на търговско морско пристанище

Каспер Рураде, съветник по морските въпроси в холандската бизнес асоциация за търговия и логистика Evofenedex, е коментирал, че цената на транспортирането на един контейнер от Китай до Европа, заобикаляйки Червено море, се е увеличила четири пъти поради атаките на йеменските хуси срещу кораби.

Според Рураде, в средата на декември – преди много кораби да започнат да заобикалят Червено море, транспортирането на един контейнер от Шанхай до Ротердам е струвало около 1000 долара. След началото на кризата обаче разходите са се увеличили значително – сега транспортирането на един контейнер струва повече от 4000 долара.

Рураде също така посочи нарастващите цени за допълнителни разходи и застраховки за контейнеровози. Морският съветник отбеляза, че преди кризата застраховката е била 0.8 процента от стойността на морския кораб, а сега е достигнала почти 1 процента.

„Така че, ако цената на кораба се оценява на 100 милиона долара, тогава 1 процент от тази сума, т.е. цената на застраховката, е 1 милион долара. И това е много повече, отколкото са платили преди“, отбелязва Рураде.

Друг проблем, който съветникът посочи, е увеличаването на цената на застраховката за товари, превозвани на кораби, която се изисква в случай на потъване на кораба.

Преди това датската компания за корабоплаване и логистика AP Moller-Maersk обяви възможни смущения в транспорта поради ситуацията в Червено море, където напоследък зачестиха атаките срещу кораби.

На 17 януари стана известно, че САЩ са върнали хусите в списъка на терористичните организации. Администрацията на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп включи Ансар Аллах в списъка в края на президентския му мандат през януари 2021 година. Още през февруари същата година администрацията на Джо Байдън изключи хусите от този списък.

Преди това Съединените щати обвиниха Иран, че подготвя атаки на хусите срещу търговски кораби в Червено море.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст