Американският McDonald’s – най-голямата верига ресторанти за бързо хранене в света, се опитва всячески да се бори с отлива на посетители. Веригата планира да добави комбинации от 5 долара към менюто си, за да примами клиентите да се върнат в ресторантите, пише CBS News.
Корпоративните ръководители на McDonald’s все още преговарят със собствениците на франчайз относно въвеждането на новите евтини ястия, според източници.
Дискусиите за пускането на бюджетна комбинация започнаха, след като компанията съобщи за
забавяне на растежа на трафика в ресторантите.
Посещенията са намалели поради покачването на цените в менюто.
От всички вериги за бързо хранене в Съединените щати McDonald’s е повишила най-много цените на менютата си през последните десет години. Компанията обяснява поскъпването на артикулите с нарастващите разходи за труд и съставки.
Междувременно анализатори от индустрията предупреждават, че
веригата за бързо хранене трябва да привлече клиенти с по-ниски доходи,
ако иска да продължи да изпълнява прогнозите за приходи и печалби.
McDonald’s е най-известен със своите хамбургери, чийзбургери и пържени картофи, въпреки че менюто им включва и други продукти като пиле, риба, плодове и салати. Техният най-продаван лицензиран артикул са техните пържени картофи, следвани от Big Mac.
Приходите на McDonald’s Corporation идват от наеми, хонорари и такси,
плащани от франчайзополучателите, както и от продажби в ресторанти, управлявани от компанията. McDonald’s е вторият по големина частен работодател в света с 1.7 милиона служители (след Walmart, който има 2.3 милиона служители), повечето от които работят във франчайзите на ресторанта. Към 2022 г. McDonald’s има шестата най-висока световна оценка на марката.
Но McDonald’s е обект и на критики относно въздействието върху здравето на своите продукти, отношението към служителите и участието му в различни съдебни дела.