Автомобилите “Tesla” все още могат да бъдат откраднати с евтин трик, въпреки новите безключови технологии, съобщава WIRED.
От поне десетилетие насам се прилага така наречената релейна атака – евтина и сравнително лесна техника за кражба на автомобили. Неотдавна обаче производителите на системите за безключово влизане в автомобилите обявиха, че са въвели нов ултрашироколентов модел в някои автомобили от по-висок клас, включително и в най-новия “Tesla Model 3”, с цел да предотвратят рисковете от кражби.
След тази новина група китайски изследователи решиха да проверят дали действително системата за защита на “Tesla” е непробиваема.
Във видеоклип, споделен с WIRED, изследователите от базираната в Пекин фирма за
киберсигурност в автомобилната индустрия “GoGoByte” демонстрират, че и най-новият “Tesla Model 3” може да бъде отключен с оборудване тип радиостанция, което е на стойност по-малко от сто долара. Освен това хакерът би могъл лесно да запали автомобила, ако водачът не е активирал функцията на “Tesla” “PIN-to-drive”, която изисква от собственика да въведе четирицифрен код, преди да подкара колата си.
Джун Лий, основател на “GoGoByte” и дългогодишен изследовател на хакерски атаки срещу системите за заключване на автомобилите, препоръчва на собствениците на “Tesla” да включат PIN защитата.
Лий обяснява, че при релейните атаки към автомобила се подават заблуждаващи сигнали, че собственикът на “Tesla” – т.е. неговият смартфон с инсталирано приложение за отключване – се намира близо до автомобила и че следователно трябва да отвори врати. При атаката крадецът е активирал правилния сигнал – т.е. на истинския собственик – но без неговото знание го е насочил към автомобила му. Подобни атаки зачестяват и заради това някои собственици на автомобили държат ключовете си във фризера или в така наречените Фарадееви калъфчета, които блокират чуждите радиосигнали.
Изследователите в областта на сигурността отдавна препоръчват на производителите на автомобили да предотвратяват релейните атаки, като разработват системи за безключово влизане, които по-точно измерват времето между изпращането на сигнала от ключодържателя или телефона и получаването му от автомобила.