През първото тримесечие Payhawk, глобалното решение за управление на бизнес разходите, отчете ръст на приходите от 86% на годишна база. До голяма степен той е в резултат на фокуса на финтех компанията върху персонализирането с цел посрещане на сложните и все по-глобални предизвикателства пред финансовите екипи в големите организации.
Чрез въвеждането на все повече възможности за персонализация и развиването на технологии, фокусирани специално върху проблемите на големите компании, както глобалните резултати на Payhawk, така и резултатите за България за първото тримесечие отбелязаха ръст във всички бизнес линии. Към март ръстът на приходите на Payhawk за първото тримесечие е 86% в световен мащаб на годишна база. Глобалният ръст на регулярните абонаменти (ARR – Annual Recurring Revenue) за тримесечието на годишна база е 85 на сто.
В глобален план общият брой клиенти нарасна с 58% на годишна база.
Нетното задържане на приходи от нови клиенти през миналата година е 141% в световен мащаб.
Общият брой на служителите е нараснал с 29% на годишна база до 305 човека с планиран растеж от 31% на годишна база до края на 2024 година.
Трудностите на финансовото управление и персонализацията като решение
Основните три предизвикателства при управлението на бизнес разходите, пред които са изправени големите компании, са свързани с получаването на одобрение, неефективен софтуер и човешки грешки. Управлението на финансите в глобалните компании поставя много предизвикателства пред бизнес ръководителите (C-Suite) и финансовите лидери. В различните юрисдикции, например, има различни начини за плащане, валути и системи, както и различни счетоводни и отчетни изисквания. Нуждата от финансов контрол в цялата организация изисква сложни политики за одобрение на разходите, които да са съобразени с различните отдели, структура на компанията и йерархия, специфични за страната политики и т.н.
Новото продуктово издание на Payhawk: Лято’24 адресира тези проблеми, като позволява на финансовите екипи лесно да управляват тази комплексност. Дава им се възможност да персонализират платформата според нуждите и нюансите на всички международни дружества на компанията с едно цялостно решение, осигуряващо видимост на глобалните разходи.
„Поради фрагментирания характер в сферата на разплащанията в различните държави и валути, големите компании са принудени да избират между местни решения, които са твърде опростени, и сложни глобални решения, които предлагат лошо потребителско изживяване“, отбелязва Христо Борисов, главен изпълнителен директор и съосновател в Payhawk. „Payhawk се справя с тези предизвикателства, използвайки локални платежни системи, разширени функции и счетоводни интеграции, създадени за финансови професионалисти, но прости и лесни за използване от всички служители.”
Според Борисов, значителният ръст на годишна база във всички бизнес линии е
доказателство за успеха на стратегията за персонализиране.
„Тя помага на големите компании да намират решения на все по-глобалните предизвикателства пред финансовите екипи“, допълва Борисов.
Payhawk е едно от водещите решения за управление на разходите за местни и международни компании в цяла Европа, САЩ и Великобритания. То улеснява фирмените разплащания, съчетавайки в един продукт корпоративни карти, софтуер за управление на разходите и счетоводните задължения, заедно с гладка интеграция с ERP системите. Payhawk помага на бизнеси в над 32 държави да бъдат максимално ефективни и да контролират разходите в голям мащаб. С офиси в София, Лондон, Берлин, Барселона, Париж, Амстердам, Вилнюс и Ню Йорк, клиентите на Payhawk включват водещи имена като Discordia, Decathlon, Billa, Chaos Group, HRS и Quantive.